Sterilisaatiosta: Mikä ero onnistumisessa voi olla...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epävarma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epävarma

Vieras
Siis eilen oli yksi ketju sterilisaatiosta ja siinä tuli ilmi, ettei kaikissa sairaaloissa enää tehdä sterilisaatioita synnytyksen yhteydessä. Sain kuitenkin sen kuvan, että st voidaan tehdä sektion yhteydessä.

Synnytyksen (siis näht alatiesynnytyksen) jälkeen heti ei tehdä nykyisin sterilisaatiota, koska se voi olla ettei onnistu niin hyvin kuin se tehtäisiin myöhempänä ajankohtana synnytyksen jälkeen. Ymmärsin kuitenkin, että sektion yhteydessä sterilisaatiota tehtäisiin.

Mikä ero näissä nyt on. Siis muukin ero kuin se, että st on helpompi tehdä sektion yhteydessä (maha kun on siinä auki jo valmiiksi)?

Mulle tulee joskus epävarma olo st:n onnistumisesta. Mulle tehtiin heti synnytyksen jälkeen viime vuonna. Imetän vielä, eikä ole tullut kuukautisia, joten en voi niistäkään tietää että mikä tilanne. Helpointahan se olis mennä ostamaan raskaustesti...

Eikös se kuitenkin ole niin päin, että aika harvinaista se on ettei st olisi onnistunut tai "pettäisi" myöhemmin. Tuttavapiirin kaikki sterilisaatiot on onnistuneet (vaikka suurin osa tehty synnytyksen yhteydessä). Muualta olen kuullut näistä sterilisaation jälkeisistä raskauksista.

mulle gyne sanoi että suurin syy on myös se ettei sterilisaatiota tehdä äidin herkän mielen vuoksi..mitäs jos vauvalle tulee jotain ja haluaakin uuden lapsen..Aika pahasti sanottu ...vaan tottahan se on..miksi kiirehtiä. ehtii sen myöhemminkin kun hormooni tasoittuu

Mullekin yksi lääkäri sanoi ennen synnytystä, ettei sterilisaatiota saa synnytysreissulla, mutta varmisti sitten asian yhdeltä toiselta lääkäriltä (tämä toinen on yksi niistä joka ko operaatioita tekee siellä sairaalassa). Tämä toinen lääkäri sanoi heti, että joo asia kyllä järjestyy, ei mitään ongelmia. Mulla oli tämä st päätös ihan varma ja saletti (olin miettiny tätä jo vuosia ja nyt tämän kuopuksen jälkeen olo oli täysin varma, että sen haluan). Itseni tuntien mulle olis ollu paljon vaikeampaa mennä uudelleen synnytyksen jälkeen osastolle. Parempi näin.

Naisen elimistö on synnytyksen jälkeen melko uskomaton. Ja on käynyt niin, että elimistö on korjannut tuon sterilisaation, oli se sitten section tai alatien jälkeen.

Alkuperäinen kirjoittaja vanku:
Naisen elimistö on synnytyksen jälkeen melko uskomaton. Ja on käynyt niin, että elimistö on korjannut tuon sterilisaation, oli se sitten section tai alatien jälkeen.

Just tätähän mä vähän pelkään tai siis toivon ettei mun keho sellaiseen kykenisi... Meidän lapsiluku on täysi. Usutin jo miestäkin varaamaan aikaa omaan operaatioon. Olis sitten niinku tuplavarmistus :)

Yhteistyössä