nimetönnä nyt
onko vaikuttanut menkkoihin,ja missä vaiheessa tehtiin.meillä harkitaan sterilisaatiota(minulle siis)tän seuraavan synnytyksen jälkeen.kaikki tiedot&kokemus olis tarpeen.joten....
Mulle sanottiin neuvolassa että kuparikierukka lisää vuotoa eikä ole varma ehkäisykeino. Mulla oliki sit hormonikierukka. Vuodot väheni huomattavasti.Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 11:06 ellun kana kirjoitti:heipä hei!tulinpa kurkkaan tännekin,vaikka en tähän ikäryhmään kuulukaan.itse odotan kolmatta lasta(ikää mulla 26-v),ja harkitsin tuota sterilisaatiota..mutta lukiessani vastauksianne pisti kyllä harkitsemaan uudelleen.tiedän että tämän kolmannen jälkeen on lapsiluku minun kohdalla täynnä..mutta pelkään että sterilisaation jälkeen menkkani muuttuisivat runsaiksi ja kivuliaksi.joten nyt sitten ajattelin että tämän vauvelin jälkeen laitatutan kuparikierukan..
Oliskohan toi hormoonikierukka yli 40:sille !? Hormonitoiminta alkaa laskea reilua vauhtia sillon. Itselläni oli kuparinen 30v. etiinpäin. Jälkiviisaana. . alle 40v kupari ja yli 40 hormooni. . olisin ottanut itselleni. Kuparisella kuukautiseni n.40v-> kesti n.10pv ja tulivat 14 krt/v. n45v->ei kivuliaat mut vielä runsaammat. Yölläkin hyppäsin wc:s kun tuli hyytymäpurkauksia. Kesto 14pv. . 12-14krt/v. En kaipaa niitä aikoja. Olin tosi kyllästynyt koko touhuun. Menin yksit. gynelle. .löyty iso myooma halk. n. 6sm ja muutama pienempi. Olin sillon 48v. Leikkausjonoon. . pitkä vuosi! Lähti kohtu ja munasarjat. Siihen loppui oma hormoonituotanto. On vaikea löytää -nainen- tasapainoa! Halut ei hävinneet, mut limakalvot oheni, kutina, kuivuus ja hiivaa(ei koskaan ennen hiivatuleh.). Hoitoja on mut kun kaikki ei käy kaikille. Näitä "naisten " ongelmia riittänee aina!!Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 12:21 JuiceFani kirjoitti:\Mulle sanottiin neuvolassa että kuparikierukka lisää vuotoa eikä ole varma ehkäisykeino. Mulla oliki sit hormonikierukka. Vuodot väheni huomattavasti.Alkuperäinen kirjoittaja 11.01.2005 klo 11:06 ellun kana kirjoitti:heipä hei!tulinpa kurkkaan tännekin,vaikka en tähän ikäryhmään kuulukaan.itse odotan kolmatta lasta(ikää mulla 26-v),ja harkitsin tuota sterilisaatiota..mutta lukiessani vastauksianne pisti kyllä harkitsemaan uudelleen.tiedän että tämän kolmannen jälkeen on lapsiluku minun kohdalla täynnä..mutta pelkään että sterilisaation jälkeen menkkani muuttuisivat runsaiksi ja kivuliaksi.joten nyt sitten ajattelin että tämän vauvelin jälkeen laitatutan kuparikierukan..
Kaupallinen yhteistyö: Storytel