sterilisaation pettäminen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja annaliina123
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

annaliina123

Vieras
Ei tämä ole totta. Vuonna 2008 synnytin 3:n muksuni ja jo tuolloin pyysin sterilisaatiota. En sitä kuitenkaan saanut. Tuon jälkeen ehkäisy on pettänyt kolmasti (joka kerta käytetty lisäksi jälkiehkäisyä) ja kaksi noista on kaavittu ja kolmas oli keskenmeno. Tämän jälkeen sain viimeinkin ajan sterilisaatioon ja se tehtiin viime keväänä. Ja kappas, olen taas raskaana..en mä voi uskoa tätä, ihan oikeesti. Ikää on kohta 40 ja kaikki suunnitelmat tehty sen mukaan että lapsia ei enää tule.AAARGGHH!! Ei tämmöstä voi ihan oikeasti sattua kellekkään...:/ En kestä enää yhtään keskenmenoa tai keskeytystäkään....

Noh, tervetuloa mun elämään. Tiedän, lääketieteellinen ihme tms. Kuten myös se että jälkiehkäisyt ei toimi. Tein siitä aikoinaan kantelun lääketehtaalle, joka totesi että tämmöstä se on, kerro meille miten raskautesi sujuu...kysin asiaa gyneltä, joka sanoi, että ne ei vaan kaikilla syystä tai toisesta toimi.

[QUOTE="vieras";27169873]Ootpas sä hedelmällinen, monilla käy varmasti kateeksi. Mutta kurjaahan tuo on, jos ei enempää lapsia halua.[/QUOTE]

Olen. Antaisin mielelläni osan tästä heille jotka taistelevat lapsettomuuden kanssa :/ Ihan varmasti teen asiasta kantelun...taas.

Just eilen oli koulussa puhetta siitä, että steriloidut naisetkin voivat tulla raskaaksi tai steriloidut miehet voivat saada lapsia... Kertojana opettajani, kätilö.

[QUOTE="Kätilöopiskelija";27169890]Just eilen oli koulussa puhetta siitä, että steriloidut naisetkin voivat tulla raskaaksi tai steriloidut miehet voivat saada lapsia... Kertojana opettajani, kätilö.[/QUOTE]

Itse sairaanhoitajaopiskelija ja valitettavan hyvin tiedän myös nämä mahdollisuudet. Mutta aina sitä toivoo ettei ainakaan omalle kohdalle sattuisi tilastoihmettä.

Kyllä tällasta vaan tapahtuu. Tuttavaperheessä äiti nelikymppinen ja 15v. lapsi ja 8-vuotiaat kaksoset. Vuosi sitten ilmotti tulostaan vauva ja äiti oli steriloitu kaksosten syntymän jälkeen. Pitivät kyllä vauvan, mutta oli se kaikille aikamoinen shokki.. meni elämä taas vähän uusiks :)

Piuhat vaan poikki sekä isältä että äidiltä!

[QUOTE="xyz";27169912]Millainen sterilisaatio sinulle on tehty, ap? Itse harkitse essurea.[/QUOTE]

Klipseillä. Enkä ollut synnyttänytkään vasta, tosin keskenmenon saanut muutamaa kuukautta aiemmin. Olen ollut aiemminkin naimisissa ja tuossa parisuhteessa ei edes ehkäistyä käytetty ja en tullut 10:n vuoden aikana kuin 4 kertaa raskaaksi; näistä kaksi synnytystä ja kaksi keskenmenoa. En minä ällyy; kai meillä vain solut napsuu paremmin kohdalleen...

turhaa tuo on koska sterilisaation ehkäisyteho jotain 99,9% luokkaa (tämä kyllä kerrotaan sairaalassa enne sterilisaatiota) eli yksi tuhannesta steriloidusta tulee raskaaksi. Eli ei ole mikään potilasvahinko jos tuleekin raskaaksi..

Mutta kyllä minä ainakin alan opiskelijana aion selvittää sen, että onko tässä hoitovirhe kuitenkin tehty jos klipsit eivät paikallaan enää ole. Korvauksille sama, mutta kyllä mua sen verran risoo että selvittää tämä pitää....

Uskon. Läheiselle ystävälleni on käynyt samalla tavalla. Taisi olla vielä tuplaehkäisyäkin käytössä kun eivät olleet vielä antaneet sitä "jälkinäytettä". Tai miehen sterilisaatio petti. Sittemmin tehtiin uusi joka on pitänyt.

Tiedän naisen jolla on sekä kierukkavauva että sterilisaatiovauva. Selibaatti ja kohdunpoisto on ainoat 100% ehkäisykeinot, sterilisaation ehkäisyteho on samaa luokkaa hormonikierukan kanssa.

Yhteistyössä