Sterilisaation hinta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "euro"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"euro"

Vieras
Tuli tosta toisesta ketjusta mieleen kysäistä ko. toimenpiteen hintaa. Onko kenelläkään siis tietoa tämänhetkisistä hinnoista? Julkisellahan tietysti pääsisi halvemmalla, mutta jonotusaika taitaa olla melkoisen pitkä. Vai? Kuinka suuri ero on hinnassa, jos leikkauspöydälle meneekin mies naisen sijasta.

Mulle tehtiin essure päiväkirurgisella, hinta myös jotain 90e. Sitä en tiedä onko klipsien laitto kalliimpaa, mutta ainakaan essuressa ja vasektomiassa ei juuri hintaeroa ole julkisella puolella. Yksityisellä oli muistaakseni aika huimat erot, taisi essure olla ainakin tuplasti kalliimpi.

Käytännön tasolla miehen vasektomia on halvempi kuin naisen sterilisaatio.
Miehen vasektomia tehdään paikallispuudutuksessa, eikä siihen tarvita mitään erikoisia "työkaluja".
Naisen sterilisaatio voidaan tehdä joissain paikoissa ihan ilman anestesiaa tai sitten humautuksella (= Essure). Essure-instrumentti on kuitenkin kallis ja maksaa sairaalalle monta sataa euroa.
Ja jos tehdään naisen sterilisaatio vatsaontelon kautta, eli nukutetaan, tulee toimenpiteelle taas hintaa anestesia-aineiden käytön takia.
Julkisella puolella ei varmaan potilaalle ole hinnassa eroa, molemmat pääsevät päiväkirurgisella maksulla.

Julkisella puolella miesten ja naisten operaatio saman hintainen, päiväkirurgisen maksu, minulle oli 89 euroa, plus lähetteestä piti maksaa 34 euroa, en kyllä tiedä onko yleinen käytäntö, että lähetteen joutuu kunnallisessakin itse maksamaan, vai mokasiko tk.

[QUOTE="minä";25687201]Julkisella puolella miesten ja naisten operaatio saman hintainen, päiväkirurgisen maksu, minulle oli 89 euroa, plus lähetteestä piti maksaa 34 euroa, en kyllä tiedä onko yleinen käytäntö, että lähetteen joutuu kunnallisessakin itse maksamaan, vai mokasiko tk.[/QUOTE]

mä en lähetteestä joutunut maksamaan mitään

[QUOTE="minä";25687201]Julkisella puolella miesten ja naisten operaatio saman hintainen, päiväkirurgisen maksu, minulle oli 89 euroa, plus lähetteestä piti maksaa 34 euroa, en kyllä tiedä onko yleinen käytäntö, että lähetteen joutuu kunnallisessakin itse maksamaan, vai mokasiko tk.[/QUOTE]

Kuulostaa kyllä melko erikoiselta että lähetteestä pitää maksaa.
Mun mies meni työterveyden kautta joten mitään ylimääräistä maksua ei tullut sitäkautta, tosin sekin saattaa olla sopimuskohtaista.

Yhteistyössä