Miulla toinen tulossa. Raskaudet on olleet vaikeita, samoin ainut synnytys (kolmen päivän yrityksen jälkeen kiirellinen sektio). Ikää on kuitenkin vasta 30. Olin ihan varmana sterilisaatiosta, mutta minulle puhuttiin kans noista samoista teemoista. Nyt viikko 37.
Nyt harkitsen mitä teen. Mie saatan ottaa hormonikierukan vaikka sit viideksi vuodeksi ja sit sterilisaation. Ihan vaan sen takia, ettei koskaan tiedä mitä tapahtuu. Meillä mies kans äänestää tuota kierukaa, vaikka mie olen perheen lapsiluvusta kyllä tehnyt oman päätökseni, enkä ala tähän rumbaan enää, enkä meinaa iltatähteä tehdä. helppohan se on miehen sitä haluta, mutta saa ottaa vaihtaa vaimoa, jos siitä tulee kynnyskysymys.
Minua nappaa myös ne niukemmat kuukautiset. Lääkäri väitti, ettei haittaa, jos on diabeetikko (no onneksi nyt vaan raskaussellainen) tai että suvussa on verenpainetta. Meinaa kyllä kysellä tästä asiasta joiltain luotettavilta tahoilta. Tuntuu vaan, että terveydenhuollon henkilöstä on niin hormooni- ja vauvamyönteisiksi koulutettua porukkaa, ettei sieltä saa rehellilistä mielipidettä millään.
Mutta koskapa siulla on nyt neljäs tulossa ja ei ole hormoonit käyneet aiemmin, niin varmaan sinuna päätyisin sterilisaatioon. Ja vaikka sit lääkäri väitti, että hormoonikierukka on varmempi, niin onko sekään mikään 100%? Onko mikään? Kyllä mie uskon, että sterilisaatio on kuitenkin aika varma.
Kuuluu kuulemma (eka lääkäri kertoi) ihan käytäntöön yrittää saada äidit viel harkitsemaan sterilisaatiota. Mutta hei, sinun elämä, eikö niin? :hug: Pidä kiinni siitä päätöksestä, mikä tuntui ekalta hyvältä: hyvä neuvo, joka on helppo antaa. Itse lykkään vastuuta siihen viiden vuoden päähän.
Mutta sinun tapauksessa, jos ei hormoonit ole yleensäkään käyneet, niin onhan se vähän tuhlausta (kai se kiurukka jotain maksaa) laittaa kierukka, jos se kuitenkin pitäisi poistaa.
Jatkamme pähkäilyä tälläkin suunnalla, kiitos avuksesta, tulen sitten vilaisemaan mitä siulle kuuluu ja millaisia vastauksia ovat antaneet ihmiset, joilla näistä ehkäisykeinosta on kokemusta.
Voi hyvin ja tsemppiä sektioon!