sterilisaatio tehty, kuukautiset myöhässä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "mie"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"mie"

Vieras
Pieni paniikki päällä. Useampi vuosi aikaa kun minulle tehtiin sterilisaatio,( piuhat poikki) ikää nyt 45v ja kuukautiset myöhässä noin 1,5 vko. Toivon todella, että myöhästyminen johtuu alkavista vaihdevuosista, mutta silti oon ihan paniikissa. Viikon verran ollut kuukautiskipuja, välillä aika koviakin , mutta ei mitään vuotoa ole ollut toiveista huolimatta. Testiä en uskalla mennä ostaan kun pelottaa =(

Oiskohan kenellään ollut mitään samankaltaisi oireita joskus ?? Kauaa en enää uskalla odotella vaan pitää rohkaistua gynegologin luokse.

Ja neuvolassa kun kerroin niin siellä lääkäri sanoi että, naisten sterilisaatio pettää vielä useammin.... Joten sterilisaatiokaan ei ole 100% varma ehkäisy ...

Olen kans tietoinen, että 0,4 % steriloiduista naisista tulee raskaaksi. Siksi täällä onkin paniikki. Ikää on jo 45v, kohta 46v. Ei enää jaksais mitään vaippasulkeisia, yöherätyksiä jne.

Aika harvinaista, että pettäis vielä vuosien päästä. Yleensä se tapahtuu melko pian st:n jälkeen. Luultavasti ikään liittyvä juttu. Oireethan tulee, kun asiaa kovasti miettii. Tee testi ja saat mielenrauhan.

Yhteistyössä