Sterilisaatio kokemuksia

Päivitetäämpä tämäkin topikki, kun olivat jo jonkin verran vanhoja nuo vastaavat.

Itse mieti ajan varausta Essureen. Sehän on se suositumpi sterilointi menetelmä nykyisin. Klipsit laitetaan enää harvemmin. Mutta, miksi vielä -mietin-? Meillä on lapsiluku jo varmasti täynnä, neljä. Ikääkin on jo 36. Ja ehkäisyn olisi hyvä olla lopullinen. Mitä minä vielä mietin?

Kertokaa rehellisiä kokemuksia puolesta ja vastaan, kiitos!
 
Tähän kysymykseen tulin itsekin etsimään vastausta.. ikää kuitenkin vasta 27 ja lapsia kaksi, mutta lapsiluku on täynnä ja olemme siitä varmoja. Lähes kaikki muut ehkäisykeinot koetettu ja todettu sopimattomaksi (kierukka, minipillerit ja 7eri e-pillerit), kondomi ei mielestäni ole ratkaisu naimisissa olevalle parille.. sitä mietin, että vaikka olenkin varma, niin miksi se pelottaa ja saa epävarmaksi? Ehkä se on lopullisuus.
 
En tiedä oletteko jo Essurenne tehneet, mutta täällä se ainakin on toiminut.
Mikään hormonaalinen ehkäisy ei sopinut, ja lapsiluku on täysi (2+3)
Kun hakeuduin Essureen olin 34, kun sen sain oli 36. Jonotus oli piiiiitkä, ja toimenpide kivulias. Mutta täällä me huoletonna ollaan nyt. Ja hormonaalisenkäisyn aiheuttamat pulmat on historiaa.
 
Jotta raskauksia ei alkaisi niin paljoa vahingossa, oikeus sterilointiin saisi olla vapaampi.
Suomessa vasta 30-v pidetään tarpeeksi kypsänä päättämään, ettei halua kolmea tai ei ollenkaan lapsia.
Muissa pohjoismaissa jo 25-v saa päättää lisääntymiskyvystä luopumisesta.

Nyt voi kannattaa ja jakaa kansalaisaloitetta itsemääräämisoikeuden lisäämiseksi.
"Steriloimislain ikäraja pohjoismaiseksi eli 25 vuotta ja lapsiluvuksi kaksi lasta"
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/2401

Siitä ei ole kerrottu isoimmissa tiedotusvälineissä, joten julkisuutta on tullut liian vähän.
 
Päivitetäämpä tämäkin topikki, kun olivat jo jonkin verran vanhoja nuo vastaavat.

Itse mieti ajan varausta Essureen. Sehän on se suositumpi sterilointi menetelmä nykyisin. Klipsit laitetaan enää harvemmin. Mutta, miksi vielä -mietin-? Meillä on lapsiluku jo varmasti täynnä, neljä. Ikääkin on jo 36. Ja ehkäisyn olisi hyvä olla lopullinen. Mitä minä vielä mietin?

Kertokaa rehellisiä kokemuksia puolesta ja vastaan, kiitos!
mulle tehtiin sterilisaatio kolmeykkösenä, hyvä niin, vaimoni oli hirviö. Toistakymmentä vuotta jaksoin kattoa sitä sitte vaihdoin vaimon parempaan. Nykyiseltä puuttui kohtu jo tavatessamme. Tyytyväisiä olemme, minä ja nyxä kun ei tarvitse ehkäisyä koskaan miettiä.
 

Yhteistyössä