S''tanan s''tanan s''tana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
L

Lunatic

Vieras
Helvetin helvetti!!!!!!!!!!!!!!!!!
Digiboksi teki lakon. Kaikki alkoi siitä, kun kuvaruudussa oli lievää raitaa, ja aloin säädellä antennijohtoa. Sit irrotin kaikki johdot moneen kertaan ja laitoin takasin, vaihdoin vielä uuteen scartliittimeen (tai vanhaan mutta toiseen), ja nyt kuuluu vaan ääni mutta ei näy kuva.:(

Vittu kun vituttaa.

Palstalta saa usein avun joka asiaan, jos joku nyt keksii miten saan digiboksin taas toimimaan, niin en pane pahakseni neuvoista.

Voikohan vika olla antennijohdossa, se tuntuu olevan aika löysästi boksissa kiinni se toinen, kiinni kuitenkin. Ja vielä äsken kaikki toimi, sit meni vituiks kun aloin räpläämään.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Itse jouduin aikanaan vaihtamaan antennijohdon, vaikken sitä ollut pahoinpidellyt, oli vain kehnosti vissiin kolvattu sisältä ja irronnut niin ettei näkynyt päälle päin. Siinä tuli myös tuollaisia viivoja ja sun muita, toisella antennijohdolla ei sitten ollut ongelmia. Toki voi olla itse boksissakin vika, lainaa joltain tutulta boksia ja johtoa niin saa selville mikä kushee.

No mulla on kokemusta siitä että scart-liitin voi olla syynä, koska se on niin jäykkä laittaa. Eli katso scartti uudestaan oletko varmasti painanut sen kunnolla kiinni. Tai onko sulle erikseen jotain piuhoja nyt väärässä paikassa koska ääni kuuluu mutta kuva ei näy?

Niin joo, tuo muuten tapahtuu myös silloin kun kortinlukija ei jostain syystä lähde skulaamaan boxissa. Voit todeta tämän myös täysin ehjällä boxilla valitsemalla jonkun maksukanavan mitä sinun kanavapaketissa ei ole.

mIKÄ KORTINLUKIJA?

kYLLÄ NYT ON JOHDOISSA VIKA, KUN KAIKKI LÄHTI NÄKYVISTÄ VASTA SEN JÄLKEEN KUN ALOIN VEKSLAAMAAN NIITTEN KANSSA.

Oho, tuli isolla, en jaksa korjata.: /

mIKÄ KORTINLUKIJA?

kYLLÄ NYT ON JOHDOISSA VIKA, KUN KAIKKI LÄHTI NÄKYVISTÄ VASTA SEN JÄLKEEN KUN ALOIN VEKSLAAMAAN NIITTEN KANSSA.

Oho, tuli isolla, en jaksa korjata.: /

Juu, no näiden teknisten vempeleiden kanssa joskus asiat menee ihan henkimaailman puolelle. Itse kokeilisin tosiaan vaihtaa uuteen sitä seinästä boxiin tulevaa antennijohtoa. Monasti ihmisillä on niitä kyllä useampia kun joskus aikanaan niitä tuli kun osti uudet videot / telkkarin jne.

Juu, no näiden teknisten vempeleiden kanssa joskus asiat menee ihan henkimaailman puolelle. Itse kokeilisin tosiaan vaihtaa uuteen sitä seinästä boxiin tulevaa antennijohtoa. Monasti ihmisillä on niitä kyllä useampia kun joskus aikanaan niitä tuli kun osti uudet videot / telkkarin jne.

Multa ei nyt löydy yhtään ylimäärästä, ja juuri oon muuttanu ettei paljon ylimäärästä roinaa olekaan.
Täytynee ens vk ostaa uus antennijohto ja katsoa mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.

On se vaan kumma kun se nyt sit yhtäkkiä lakkas toimimasta se johto.

Multa ei nyt löydy yhtään ylimäärästä, ja juuri oon muuttanu ettei paljon ylimäärästä roinaa olekaan.
Täytynee ens vk ostaa uus antennijohto ja katsoa mitä tapahtuu, vai tapahtuuko mitään.

On se vaan kumma kun se nyt sit yhtäkkiä lakkas toimimasta se johto.

Antennijohdossa on kaksi kolvausta molemmissa päissä, toinen kuvalle ja toinen äänelle, ei tarvi kummoisia tommosissa tusinavalmisteissa että irtoaa hapsut, välttämättä.

Meet naapuriin karmit kaulassa ja sanot että nyt lähti teidän johto.

Tuu hakee meiltä noi ylimääräiset antennin johdot pois.

Möivät meille jonkun viihdepaketin ja jäivät yli. En tota pakettia ois ottanut, jos oisin tiennyt miten surkea kauko-ohjain tulee mukana. Kauko hajosi reilun kuukauden käytön jälkeen (lähti se patterin "kierukka" irti) ja viikko ois pitänyt katsoa sitten samaa kanavaa, kun uusi ohjain tuli postissa. Virittelin kyllä ekan päivän jälkeen anteenin johdot takasin seinään ja kanavat vaihtu ilman boxia.

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä