ssri

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kaisla-mari
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kaisla-mari

Vieras
Hei.
Täällä yksi ristiriitaisintuntein odottava nuori nainen. Minä olen kärsinyt jo koulun alkuajoista lähtien kauheasta esiintymiskammosta, myöhemmin sos.tilanteiden pelosta. Pelot iskevät kohtauksenomaisesti, jolloin olen täysin toimintakyvytön. Kaikkeen tähän on auttanut Cipralex lääkitys. Suunnittelimme vauvaa ja olin varma, että lapsen tähden pystyn ilman muuta olemaan ilman lääkitystä. Lisäksi toivoin raskauden auttavan oireisiin, kuten monet puhuvat. Kävi toisin kun luulin. Kohtaukset lisääntyivät, elämä alkoi rajoittua kotiseinien sisään. Lääkärinkin mielestä voin syödä Cipralexia. Monet muutkin tietääkseni syövät. Mutta olen niin huolissani pienokaisesta!! Näen asiasta painajaisiakin.
Onko kohtalontovereita?

On. Itsellä kanssa kaikki alkoi ylä-asteelta esiintymiskammona. Ammattikoulussa alkoivat paniikkikohtaukset ja sosiaalistentilanteiden pelko. Aloin syömään sertralineja(syönyt vuoden). Viikko sitten sain tietää olevani raskaana ja lääkärille aika ensi viikolla, saa sitten tietää miten käy lääkkeiden syömisen kanssa. Pelottaa jo valmiiksi..

Masennuslääkkeiden syöminen on hyvin yleistä tänäpäivänä. Niiden ei ole todettu vaikuttavan sikiön terveyteen. Loppuraskaudesta annosta yleensä pienennetään koska sikiö on tottunut lääkkeeseen. Jos lapsessasi olisikin jotain vikaa, se tuskin johtuisi lääkityksestäsi... itselläni käytössä cipramil ja rv28 menossa. Sikiöllä kaikki hyvin.

Vastattiin lääkärissä että ihan hyvin voi syödä, ei mitään haittaa todettu. Sain kylläkin keskenmenon, mutta lääkkeillä ei siihen ollut vaikutusta. Viikkoja oli 7+4:( Kamala olo kun vasta sain tietää, aavistus oli kyllä ollut jo useampia päiviä. Toivon sydämeni pohjasta että teillä menee kaikki hyvin!

Yhteistyössä