Spinaalipäänsäryn kokeneita?

Onko kenellekään tullut spinaalipuudutuksen jälkeen sitä kovaa sietämätöntä päänsärkyä? Monet puoltaa sitä puudutusta synn.kivunlievittäjänä, kun välttämättä uudelleensynnyttäjä ei ehkä tarvitse niin tehokasta puudutusta kuin epiduraali. Mietityttämään nyt jäänyt että onko tuo spinaalin jlk päänsärky kovin yleistä, yksi tuttu olisi jo päässyt kotia vauvan kanssa, mutta tuo ikävä päänsärkykohtaus pakottikin jäämään sairaalaan vielä pariksi päiväksi.

oireeton
Alkuperäinen kirjoittaja sh-äiti:
Onko kenellekään tullut spinaalipuudutuksen jälkeen sitä kovaa sietämätöntä päänsärkyä? Monet puoltaa sitä puudutusta synn.kivunlievittäjänä, kun välttämättä uudelleensynnyttäjä ei ehkä tarvitse niin tehokasta puudutusta kuin epiduraali. Mietityttämään nyt jäänyt että onko tuo spinaalin jlk päänsärky kovin yleistä, yksi tuttu olisi jo päässyt kotia vauvan kanssa, mutta tuo ikävä päänsärkykohtaus pakottikin jäämään sairaalaan vielä pariksi päiväksi.
Mulle ei tullut mitään "jälkioireita" spinaalista.

TaneliKaneli
Vähän aiheen vierestä, mutta mulla tuli tuo kipu epiduraalista. Ja kesti viikon. Kahdesti yritettiin veripaikalla paikata (kyynervarresta omaa verta sinne "selkäytimenseutuville"), toisella kertaa se auttoi päiväksi, mutta tuli takaisin. Erinäisiä kipulääkeyhdistelmiä kokeiltiin, mikä jälkikäteen ihmetytti kun imetin ja osa lääkkeistä kolmiolääkkeitä. Lopulta se mikä auttoi kotiin päästyä oli kofeiinitabletit. Jännä juttu. Se päänsärky oli ihan tajuton, 100x pahempi kaikki elämäni pääkivut yhteensä.

Minulle tuli aivan tajuton päänsärky, kesti muutaman päivän.
Neuvoivat laitoksella juomaan Cokista, se sitten auttoi kun join sitä useamman litran. Minullakin puhuttiin sen veripaikan laittamisesta, mutta onneksi ei tarvinnut.

Yhteistyössä