Spinaalin epäonnistunut laitto,voiko laittaa uudestaan?

Eli mulla yhdessä synntyksessä onnistunut spinaalin laitto ja olo oli kuin taivaissa,mikään ei tuntunut miltään jopa vauva vain liukui ulos ilman tuntemuksia.

Mulla aika rankat supistukset ja olot ilman puudutuksia,sitten tässä toisessakin synnytyksessä turvauduin spinaaliin,mutta mutta...se ilmeisesti laitettiin jotenkin väärään paikkaan tms.koska se EI alkanut vaikuttamaan,olin sitten aika helteessä siinä ilman mitään puudutuksia tai apuja....

Yritin kovasti kysellä lääkäriltä joka sen laittoi että voitaisko HETI laittaa sama uudestaan tai edes epiduraali,mutta tarkempia vastauksia en saanut kuin että ; ootellaan nyt vielä hetki ja katsotaan #!%hdy565a#¤%&%%!

No sittenhän tulikin jo ponnistuksen tarve että se niistä puudutteista...

Kysymys oli siis että onko jollain muulla käynyt näin että spinaali ei tehoakaan??
ja tietääkö joku voiko spinaalia yrittää laittaa heti perään uudestaan?
Tai edes epiduraalia?

Taas synnytys eessä ja haluaisin varautua siihen että mitä tekisin JOS spinaali laitetaankin väärin ettei se tehoa...

Toki lähempänä synnytystä kyselen vaikka lääkäreiltä tietoa mutta nyt kanssaihmisten kokemuksia,ja muutakin saa kertoilla:)
 
mulla myös toisessa synnytyksessä laitettiin spinaali, eikä auttanut yhtään kipuihin. sitten ku kuitenkin laitettiin oksitoniini(?) tippa vauhdittamaan supistuksia, niin se oli aika tuskaa. synnytyksen jälkeen tuli kyl haitta vaikutukset eli kauhee kutina... kysymykseesi en kuitenkaan oikein osaa vastata. tässä kolmannessa raskaudessa ajattelin yrittää luomuna, kun tuossa kakkosessakin luomu supistukset oli viel ihan kestettäviä :) mutta tilanteet toki aina muuttuu =)
 

Yhteistyössä