Sossut tulee käymään, miten järjestäisin lasten huoneet?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Niinaa"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"Niinaa"

Vieras
Eli huoltajuuskiista meneillään, asumme ulkomailla. Tyttöjä on kolme, 15, 13 ja 5 ikäistet neidot kyseessä. 15-vuotias on kapinaiässä ja varsinkin minulle oikutellut ja viettää suurimman osan ajastaan isänsä luona, mun luona käy aika satunnaisesti.

Mulla on sadan neliön asunto, jossa on kuitenkin vaan kaksi makuuhuonetta. Nyt mulla on oma parisänky toisessa ja kaksi nuorempaa tyttöä nukkuu toisessa mun luona ollessaan. Nyt mietin, pitääkö mun muuttaa oma sänky olkkariin ja jakaa iso olohuone kirjahyllyillä tms. jotta sossut voisivat nähdä että lasten käytössä olisi edes kaksi makkaria vain yhden sijaan, jos se kolmaskin tyttö alkaisi viihtyä enemmän mun luona..

Vai näyttääkö se pahalta sossujen mielestä jos vanhempi nukkuu makkarissa, varsinkin kun en oo sinkku vaan olen kihloissa ja mieskin siis kuvioissa..

Mitä ootte mieltä, lähdenkö Ikeaan hyllyjä ostelemaan?

Suomestako ne sossut on sinne tulossa? Jos ei niin, mahdotonta on tietää täällä kyseisen maan käytäntöjä ja sikäläisten sossujen näkemyksiä. Suomalaiselta pohjalta ei luulisi huonejärjestyksen tai muiden sisustusratkaisujen kovin paljon vaikuttavan, niin kauan kuin "tavanomaisella tasolla" kuitenkin ollaan, eli että asunto ei ole asumiskelvoton tai muuten vaarallinen, mutta mistä sitä muista maista tietää.

No ei ole Suomesta tulossa vaan ihan paikallisviranomaisten taholta. No ei varmaan ole huoneista loppupeleissä kiinni, mutta toki asuinolotkin vaikuttavat. Siksi mietin mikä olisi paras ratkaisu kodin järjestämisen suhteen.

Tuntuu tosi oudolta, että lähtisit nyt muuttamaan huonejärjestystä kun sossut jo tulossa...Kyllähän ne sen tajuaa, että muutokset tehty viime tipassa ja vain heidän tulonsa takia....

Yhteistyössä