Sossun "kalusteraha"?

  • Viestiketjun aloittaja Vesisänky ilman vettä
  • Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27159930]Ok, kiitos vastauksesta. Osa-aikaisilla varmasti ei helposti rahat riitä. Lähinnä mietin täyspäiväisesti töissä olevia. Paljonkohan esimerkiksi siivoojat tienaavat? Eikö heidän palkallaan oikeasti elä?[/QUOTE]

En tiedä siivoojien palkkatasoa, mutta voisin kuvitella, ettei sillä perhettä elätetä vaikkapa pääkaupunkiseudulla.
 
Vesisänky ilman vettä
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;27159429:
Työssäkäymisestä... eihän se työssäkäynti välttämättä tarkoita, että rahat riittäisivät yhtään mihinkään. Itse asiassa tosi iso osa toimeentulotukea saavista on työtä tekeviä ihmisiä.

Ja mitä tulee kavereilta pyytämiseen... niin, jos joku nyt pyytäisi minulta huonekaluja, niin ei kyllä olisi valitettavasti antaa mitään, edes lainaksi. Ei kaikilla ole mitään suurta huonekaluvarastoa, josta jaella turhaksi käynyttä roinaa tarvitseville. Suurimmalla osalla lienee vain ne omat, käytössä olevat tavarat. Toki joskus joku ostaa vaikka uuden sohvan ja lahjoittaa vanhan pois, mutta täytyy käydä aika tuuri, että tosi moni kaveri tyhjentäisi nurkkiaan samaan aikaan, kun itse sattuisi jäämään tyhjän päälle.

Ja toimeentulotuessa ihan lain mukaan tietyt huonekalut katsotaan tarpeellisiksi, eli niihin kuuluisi saada harkinnanvaraista. Tällaisia ovat ruokapöytä tuoleineen ja sänky. Eli ei ole mitään sellaista, että "voi nukkua ja syödä patjalla". Johonkin kirjahyllyyn tms ei VÄLTTÄMÄTÄ saa sossusta rahaa, mutta ainakin sossun avulla pääsee alkuun, jos saa nuo perushuonekalut. Kirjahyllyjä, lipastoja tms voi sitten metsästää pikkuhiljaa kirppiksiltä tai muualta.
Kiitos "Mörkötäti" harvinaisen asiallisesta vastauksesta. En ymmärrä, miksi täällä pitää alkaa puhumaan ihan muista asioista aina, kun joku kyselee sosiaalihuollon palveluiden perään..

Ja ei minullakaan ole ystäviä jotka voisivat antaa mitään. Ei minulla ja miehellänikään olisi ollut antaa mitään edes lainaksi ystävillemme. Kun on köyhä niin tyhjästä on paha nyhjästä. Kirpputorit on jo kierrelty noin alustavasti, mutta vielä ei ole rahaa ostaa sieltä mitään ja ei täällä ole edes mitään kunnon kirpputoreja, saatika sitten kierrätyskeskusta!
 

Yhteistyössä