sossu

  • Viestiketjun aloittaja kikkiiikiii
  • Ensimmäinen viesti
kikkiiikiii
En ymmärrä...
Tätä ilmapiiriä täälä!

Toivon, että jokainen joka täälä itseänsä korostaen mollaa niitä jotka sossun luukulla joutuvat käymään, tapahtuisi elämässä jotain sellaista jonka takia sinne itse joutuu...

Mm. Työttömyys, oma sairastuminen, puolison sairastuminen, molempien sairastuminen tai lapsen...



Kyllä, joillain on säästöjä... mutta tuskin loputtomasti..
 
Noöss
Kohta joku röyhistää rintaansa ja sanoo: itse olen kaiken maksanut!!!
"Minä olen kävellyt kesät talvet samoilla läpsyttimillä viimeisen 15 vuoden ajan kun oli tiukkaa ja itse pärjäsin", sillä ei ole mitään väliä, että varpaat on kuoliossa, kuhan vaan on itse selvinnyt ilman apua. Ja aina nää verorahat otetaan mukaan, kuinka MINÄ maksan, minun verorahat..

Toinen vaihtoehto on tää sormien heristely: pitää ennakoida! Ennakoi, sääStä ja muuta! Mutta seuraavassa hetkessä kyseinen ennakoija on aloittanut keskustelun, missä kitisee, kuinka kovin on väsyttävää uuden vauvan kanssa ja pitäisikö laittaa vanhempi lapsi hoitoon, kun ei ole virikkeitä ja kun ei jaksa mitään. Tätähän ei kukaan täysjärkinen ole vieläkään oppinut, että useammassa lapsessa on enemmän hommaa kuin yhdessä, ja tosiaan mun verorahojahan siihen turhaan päivähoitoon menee... Ja sitten yks mun lemppareista: "miksi pitää lisääntyä, jos ei ole rahaa elättää", niin tota... Miksi pitää lisääntyä, jos ei jaksa hoitaa itse.

Tää homma saa mun sapen aina kiehumaan, kun en ymmärrä missä helvetin patterin välissä tää porukka on kasvanut.
 
Olkiukkojako haukut
Onkohan tässä nyt pikkuisen olkiukkoilua, minä en ainakaan ole huomannut yhtä ainoaa ketjua jossa joku sanoisi ettei "soskun luukulle" saa mennä jos perheessä on pitkäaikaista sairautta tai jos töitä ei vain millään löydy. Olisiko esimerkkejä?
 
samoilla linjoilla
ja tuo yleistys korpeaa myös tuskinpa kaikki sossun luukulla kävijät ovat siellä omaa syytään.Samanlailla voisi yleistää kaikki työssäkäyvät rikkaat kusipäiksi =)Kyllä se totuus valkenee näillekkin elviksille kunhan kolahtaa omaan nilkkaan.Se on tuo empatia kyky vähän hakusessa näillä kultalusikka suussa syntyneillä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Noöss;28863581:
"Minä olen kävellyt kesät talvet samoilla läpsyttimillä viimeisen 15 vuoden ajan kun oli tiukkaa ja itse pärjäsin", sillä ei ole mitään väliä, että varpaat on kuoliossa, kuhan vaan on itse selvinnyt ilman apua. Ja aina nää verorahat otetaan mukaan, kuinka MINÄ maksan, minun verorahat..

Toinen vaihtoehto on tää sormien heristely: pitää ennakoida! Ennakoi, sääStä ja muuta! Mutta seuraavassa hetkessä kyseinen ennakoija on aloittanut keskustelun, missä kitisee, kuinka kovin on väsyttävää uuden vauvan kanssa ja pitäisikö laittaa vanhempi lapsi hoitoon, kun ei ole virikkeitä ja kun ei jaksa mitään. Tätähän ei kukaan täysjärkinen ole vieläkään oppinut, että useammassa lapsessa on enemmän hommaa kuin yhdessä, ja tosiaan mun verorahojahan siihen turhaan päivähoitoon menee... Ja sitten yks mun lemppareista: "miksi pitää lisääntyä, jos ei ole rahaa elättää", niin tota... Miksi pitää lisääntyä, jos ei jaksa hoitaa itse.

Tää homma saa mun sapen aina kiehumaan, kun en ymmärrä missä helvetin patterin välissä tää porukka on kasvanut.
Ja lisäksi joku aina tulee kysymään, onko varmasti kaikki lähimetsän marjat kerätty ja myyty :D
 
"vieras"
En ymmärrä...
Tätä ilmapiiriä täälä!

Toivon, että jokainen joka täälä itseänsä korostaen mollaa niitä jotka sossun luukulla joutuvat käymään, tapahtuisi elämässä jotain sellaista jonka takia sinne itse joutuu...

Mm. Työttömyys, oma sairastuminen, puolison sairastuminen, molempien sairastuminen tai lapsen...



Kyllä, joillain on säästöjä... mutta tuskin loputtomasti..
On aivan eri asia käykö luukulla todelliseen tarpeeseen vai laiskuuttaan.
 
kiki kii vai miten se meni
Mutta mikä on hyvä syy? Kaikki ketkä tälläkin palstalla ovat sossussa käyneet, ovat vain laiskoja, koska kaikki ketjut lopun viimeinen menee ap. Syyllistämiseen.
 
Ei täällä yleensä dissata jos sairauden tms takia ollaan luukulla. Laiskuus ja holtiton käytös kyllä saa palautetta. Joo ja olen itsekin viettänyt unettomia öitä rahattomuuden takia mutta luukulla en ole käynyt.
 
njoo
itse ex sossun asiakkaana ihmettelen suuresti palstan asennetta. sanoisinkin nyt kaikkille toimeentulolla eläjille että ei siinä ole mitään hävettävää ja koittakaa jaksaa sillä pienellä rahallanne. en tietty siedä ihmisiä jotka käyttää systeemiä väärin ja huijaa. nykyään jo hyvin toimeentulevana muistan kyllä minkälaista oli olla todella köyhä ja arvostan sitä että edes tt tuki annetaan tässä maassa.
 
Eipä tullut silloin köyhänä mieleen tulla tänne avautumaan edes nimettömänä, se oli jotenkin niin häpeällinen tilanne vaikka itse tunsi ettei olisi voinut toimia toisin. Mutta, helpotti täälläkin kun hoidettiin asia kerrallaan. Juu, ja se säästäminen, se auttoi todella paljon. Marjoista en tiedä mutta kaikki lähimetsien sienet kyllä kerättiin :D
 
Täydellisen epätäydellinen
Anoppi kuului tähän porukkaan joka haukkui meidät vastuuttomiksi ja ties miksi kun aloimme perustamaan perhettä. Jaksoi joka kerta julistaa että meidän pitäisi molempien hankkia vakityöpaikat ennen lapsia. Sitten muutti hänenkin osasto jonnekin Kiinaan ja puheet vakityöpaikasta loppuivat kengän kuvaan ahterissa anopilla.

Marjoja ja muuta on omat ja anopinkin pakastin täynnä, myyntiin ei olla kerätty mutta tuleehan siitäkin säästöä kun ei tarvitse olla joka päivä ostamassa kalliita hedelmiä.
 
summit
Eihän koko sossun luukkua enää ees tarvita kun palsta on ratkaissut kaikkien raha. Ongelmat sen kun vaan mennään sinne töihin kun niitä kaikille kerran on ja haetaan vielä ylimääräistä shoppalui rahaa lähi metsästä ;-)helppoa kuin heinänteko
 

Yhteistyössä