Sosionomeja paikalla?

• Viestiketjun aloittaja opiskelijaksiko?
  • Ensimmäinen viesti
opiskelijaksiko?
Olisikos kenelläkään kokemusta sosionomiksi opiskelusta työn ohessa?
Olisiko liian raskas homma kahlata läpi ilta- ja monimuoto-opiskeluna?
HAMK;ssa tuo onnistuisi, ja olisin niin kovin kiinnostunut..Kokemuksia vain kaipaisin.
Onko "liian" raskas homma? Kunitselläni ei mahdollisuutta heittäytyä kokopäiväiseksi opiskelijaksi, vaan töitä olisi pakko paiskia samalla :/
Kertokaa,pliis!

Mä opiskelen sosionomiksi/lastentarhanopeksi. En tosin Hamkissa.
Rankkaa on, ihan kauheen rankkaa... ja kokopäivänen opiskelija olen siis, en töissä. Kyllähän jotkut tekee tässä ohella töitäkin mutta koulu sitten yleensä venyy. tai jos on valmis olemaan 3,5 vuotta tekemättä muuta kuin opiskelemaan ja oleen töissä, joskus saatat ehtiä nukkumaan, niin ehkä se ei ole niin rankkaa kuin mulle :D
paaaaljon ryhmätöitä joista ei voi luistaa, vaikeita tenttejä... tai en mä hamkista tiedä, mutta meillä.
Jos tämä on sun ala, niin kokeile ihmeessä :) ainahan sen voi keskeyttää. Mutta varaudu henkisesti... ;) lukio oli lastenleikkiä verrattuna tähän....

ap
Hmm...Tuota mie vähän pelkäänkin juu.
Mutta lukio tosiaan OLI lastenleikkiä..Huutelemalla läpi ja M:n paperit silti sain.
Mutta tosiaan mietityttää tuo työn määrä. Kun on tämä perhekin tässä. Että taitaisi olla kuitenkin fiksumpi odotella ensin että nuo omat lentää pois pesästä. Mie kun olen tällanen periaatteeltani, että koskaan ei ole liian myöhäistä alkaa opiskeleen! Nyt vakkarityökin, josta en kyllä lopareita tällaisena aikana varsinkaan ota.

a
Siinä on myös eroa että onko kokopäiväopiskelija vai tekeekö sen aikuislinjalla, eli iltaisin, etänä ym. Mä valmistuin hiljattain ja oli kyllä niin läpi huuto juttu koko tutkinto...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja a:
Siinä on myös eroa että onko kokopäiväopiskelija vai tekeekö sen aikuislinjalla, eli iltaisin, etänä ym. Mä valmistuin hiljattain ja oli kyllä niin läpi huuto juttu koko tutkinto...
Ihanko totta on noin??
Kertoisitko hiukan kokemuksiasi, ja muutenkin kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa. Olisin oikeesti TOSItosi kiitollinen!!

aivan, työn ohella voi olla rankkaa...mutta ainakin kokopäiväopiskelijana en kokenut rankaksi...melkeinpä tuntuu, että lukemista oli lukiossa enemmän... :ashamed: Soveltamistaitoa tietty vaaditaan...mutta meillä ainakin vietiin opiskelijat koulutusohjelmasta läpi, sen kun kellui mukana ja teki tentit suht ajallaan. En kokenut rankaksi kuin aniharvoin.

a
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Ihanko totta on noin??
Kertoisitko hiukan kokemuksiasi, ja muutenkin kaikki asiaan liittyvä kiinnostaa. Olisin oikeesti TOSItosi kiitollinen!!
Itse opiskelin siis nuorisolinjalla, eli kokopäiväisesti. Meillä oli ryhmätöitä ym, mutta ne oli kyllä melko helppoja. Tenteistä pääsi mielestäni aivan liian helposti läpi vielä hyvin numeroin vaikka olin vain edellisenä iltana vilkaissut tenttikirjaa. Toki joillekin oli vaikeaa se tutkinto, esim. yhdelle joka tuli suoraan ammattikoulusta oli se opiskelu vaikeaa. Jos osaa opiskella tehokkaasti niin eipä siinä ole mitään sen kummallista. Ja kun osaa olla stressaamatta ihan älyttömiä asioita! Harjoittelut toki ovat vaikeita järjestää jos käy töissä, harjoittelu kun on yleensä se 7h päivässä töitä.

Meidän koulussa oli myös aikuisopiskelija puoli. Se koulutusohjelma on nimenomaan suunniteltu niin, että tehdään työn ohella. Eli lähipäiviä tais olla se yks viikossa ym.

ap
Ihanko totta on noin??
Itse opiskelin siis nuorisolinjalla, eli kokopäiväisesti. Meillä oli ryhmätöitä ym, mutta ne oli kyllä melko helppoja. Tenteistä pääsi mielestäni aivan liian helposti läpi vielä hyvin numeroin vaikka olin vain edellisenä iltana vilkaissut tenttikirjaa. Toki joillekin oli vaikeaa se tutkinto, esim. yhdelle joka tuli suoraan ammattikoulusta oli se opiskelu vaikeaa. Jos osaa opiskella tehokkaasti niin eipä siinä ole mitään sen kummallista. Ja kun osaa olla stressaamatta ihan älyttömiä asioita! Harjoittelut toki ovat vaikeita järjestää jos käy töissä, harjoittelu kun on yleensä se 7h päivässä töitä.

Meidän koulussa oli myös aikuisopiskelija puoli. Se koulutusohjelma on nimenomaan suunniteltu niin, että tehdään työn ohella. Eli lähipäiviä tais olla se yks viikossa ym.
Saako kysyä, missä sinä kävit koulun?

kyamk
MÄ opiskelin ihan normi päivälinjalla. Se semmosta kouluahan se on, eli tenttejä, luentoja, tehtävien tekemistä jne. Siiitähän se riippuu, millanen tyyli sulla on opiskella. Musta koulu oli kiva ja antoisa, hommia sai tehdä, mutta en ottanu asiaa liian vakavasti. Koulutus on musta hyvä, koska on mahdollisuus työskennellä hyvin laajalla alueella, oman mielenkiinnon mukaan tietty, ja suuntautumisvaihtoehdon.

a
Ihanko totta on noin??

Turussa.

Sosionomi
Itse valmistuin pari vuotta sitten Hamkista nuorisopuolelta sosionomiksi. Kävin koko ajan opiskelun ohella iltaisin ja viikonloppuisin töissä enkä kokenut opiskelua mitenkään äärimmäisen rankaksi. Melko paljon oli ryhmätöitä ja tehtäviä, tenttejä ei kauheasti.

Nykyinen työkaverini opiskelee Hamkin aikuisopiskelijapuolella tällä hetkellä ja muistaakseni niillä on joka toinen viikonloppu koulua tai jotain sinne päin. Aikuispuolen sisällöstä en tarkemmin tiedä, asiat käydään tietysti nopeammin läpi kuin nuorisopuolella.

Itse koulutuksesta kyllä tykkäsin ja se antaa tosiaan laaja-alaisen mahdollisuuden työllistyä erilaisiin tehtäviin, joten jos yhtään on kiinnostusta niin suosittelen.

Yhteistyössä