Sosiaaliset ongelmat -pitäisikö mennä psykologin juttusille

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja yksinäinen ja outo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

yksinäinen ja outo

Vieras
Olen tässä alkanut tosissani miettiä, että voiko minulla oikeasti olla jokin autismi/asperger tai jokin muu vastaava samantapainen psyykkinen ongelma ja olisiko siitä mitään hyötyä, että koittaisin päästä jonkun ammattilaisen juttusille.

Ja suurin ongelmahan on sosiaalisissa taidoissani. En vain oikein kykene muodostamaan minkäänlaisia pysyviä rakkaus-, ystävyys- tai edes tuttavuussuhteita kenenkään kanssa. (Seurustellut en ole ikinä ja pisin ystävyyssuhteeni kesti kokonaista 2 vuotta). Ja tällä hetkellä vietän käytännössä kaiken vapaa-aikani täysin yksin, kun tuntuu siltä, että en enää edes osaa tutustua kehenkään

Ja toinen ongelma on sitten työelämässä. Minun on ensinnäkin todella vaikea saada töitä, ja jos saankin, niin en ainakaan ikinä mitään pysyvää hommaa ja työt eivät koskaan jatku määräajan loppumisen jälkeen. Ja pahinta on se, että en ymmärrä mitä teen väärin ja että mikä on syynä siihen että minua ei palkata vakituiseksi, jos kerran muille ihmisille kuulemma näin tapahtuu 100% varmuudella

Mulla on samanlaista ongelmaa itsellä, mutta taitaa juontua ennemmin olemattomaan itsetuntoon ja huonoihin kokemuksiin ihmissuhteista kuin aspergeriin. Vaikka sekin on kyllä mielessä käynyt, kerran tein siitä suuntaa antavan testin joka kehotti menemään jatkotutkimuksiin.

Suosittelen menemistä ammattiauttajalle, puhuminen voi auttaa ja saatat päästä tutkimuksiin, jos vielä on syytä epäillä edellä mainittuja.

Yhteistyössä