Soseruoat ym.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MinäVaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MinäVaan

Vieras
Heipähei kaikki äipät!
Ajattelin tässä kysellä, että onko moni antanut 3kk ikäselle muutakin kun maitoa? ite kokeillu jo aikasemmin velliä, mutta nyt on taukoa siinä.

Niin, tilanne voi olla myös se, että kiinteisiin kehotetaan siirtymään jo noin aikaisin. Meillä oli tuo tilanne kun poika söi korviketta niin valtavasti vuorokaudessa ja oli silti nälkäinen. Me aloteltiin 3kk:n iässä perunalla, mutta näin jälkeenpäin ajateltuna olisin aloitaanut ehkä bataatilla, koska on vähempi tärkkelyksinen, eli vatsaystävällisempi kuin peruna.

Meillä aloitettiin soseet sillä viikolla, kun vauva täytti 12 vkoa ja neuvolasta (!) jopa suositeltiin, koska pienellä oli koko ajan nälkä, vaikka rintamaitoa tankkasi. Ennen vanhaanhan aloitusikä oli 3kk ja ennen, ennen vanhaan syötettiin vieläkin aikaisemmin ja hyvin on mennyt. Vauvt yksilöitä, tilanteet yksilöllisiä.

Meillä aloitettiin soseet kolmen kuukauden iässä, kun vauva oli niin isokokoinen eikä mulla meinannut maito riittää aloitettuani työt. Vauva söi tunnin kahden välein öisin, ja sen seurauksena minä olin ihan umpiväsynyt päivisin ja tästä taas seurasi se, ettei maito riittänyt... Olen antanut soseita ja vellejä rintamaidon lisäksi ja nyt saa jo öisin nukkua vähän pidempiäkin pätkiä ;-)

Sama täällä, eli vellit (maissi) aloitettiin reilut 2 kk;n iässä, soseita myös, sillä meillä kans ei maito riittänyt. Nyt saa siis rintamaitoa, sosetta ja myös korviketta, unet pidentyneet huomattavasti, sekä ilmavaivojen määrä vähentynyt.