Soseita ennen vai jälkeen maidon?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja jobo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

jobo

Vieras
Meillä olisi aika alotella maistelemaan soseita. Mietiskelin vain, että antaisinko sosetta ennen maitoa vai vasta maidon juomisen jälkeen?
En tiedä tuleeko siitä mitään nälkäisena jos tulee kiukku, mutta sitten taas kylläisenäkään ei varmaan maistu..? Ja kuinka paljon sosetta voi antaa?
Ei siis olla maisteltu vielä mitään, mutta tänään meinasin aloittaa kunhan selvitän tämän dilemman :)

Minä antaisin ja olen antanutkin maitoa vasta soseen päälle. Eli ensin sose. Hyvin on toimnut. Usein jos on antanut maidon ensin, ei ole sose maistunutkaan. Tosin olet varmaan vasta aloittamassa makuannoksia, joten ei maidon antamisella mun mielestä väliä. Ja aloituskoot on teelusikan luokkaa.

Ajoitus on tosi tärkeä tuossa. Tai ainakin meillä oli ja on vielä, vaikka on harjoiteltu jo kaksi kuukautta. Eli ei saa olla liian nälkä, mutta ei ihan täysikään. Eli anna niin, että edellisestä maidonantokeikasta ei ole kulunut vielä kovin kauaa, eli ruoka-aikojen välissä.

Alussa ne soseannokset on niin pieniä makuannoksia, että alkuun ei väliä. Ja muistat antaa aamupäivällä, että mahdolliset vatsanväänteet ja allergiat ehtii huomata ennen iltaa ja ei haittaa yöunia.

Käytännössä sen sitten jatkossa näkee että kummin päin uppoaa paremmin. Meillä piti ensin antaa sose ja sitten vasta maito. Muuten olis vaan pelkällä maidolla täyttänyt mahansa ja soseita ei menis ollenkaan.

Yhteistyössä