yäk, sanois munkin lapsi jos osais...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.
Jaa niin miksi? Miten ne sitten tulisi valmistaa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yäk, sanois munkin lapsi jos osais...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.
Sä lykkäsit jotain marinoituja kanasuikaleita het alusta lähtien?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yäk, sanois munkin lapsi jos osais...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.
Maustamattomia! Niinhän tuolla lukeeAlkuperäinen kirjoittaja Ohis:Sä lykkäsit jotain marinoituja kanasuikaleita het alusta lähtien?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yäk, sanois munkin lapsi jos osais...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.
No maustaksä sitä ollenkaa?? mä laitan aina vähä pippuria, laakerinlehtee, sipulii tjm. joukkoon kiehumaa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa niin miksi? Miten ne sitten tulisi valmistaa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yäk, sanois munkin lapsi jos osais...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.
Ihan samoin olen tehnyt mäkin. Keitän myös jauhelihan ja kalat vauvalle. Maistuvaa ja terveellistä!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.
Vauva opettelee ensin perusmakuihin ja sitten vasta isompana mausteisiin. Sipuli on ok (voi tosin käyttää massua). Yleisesti ottaen yrttejä ja valkosipulia kummempaa ei vauvanruokiin tarvitse eikä pidä laittaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No maustaksä sitä ollenkaa?? mä laitan aina vähä pippuria, laakerinlehtee, sipulii tjm. joukkoon kiehumaa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa niin miksi? Miten ne sitten tulisi valmistaa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yäk, sanois munkin lapsi jos osais...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.
en edes niitä valmiita suikaleista tee vauvalle soseita...Alkuperäinen kirjoittaja no:esimerkiksi soseutin keitettyjä kasviksia, riisiä ja keitettyä (maustamattomasta ) broiskun rintafileistä leikeltyjä suikaleita.. (mun mielestä ne valmiit suikaleet on monesti vähän etovia.. )
Samaa tavaraahan ne on?Alkuperäinen kirjoittaja mä:en edes niitä valmiita suikaleista tee vauvalle soseita...Alkuperäinen kirjoittaja no:esimerkiksi soseutin keitettyjä kasviksia, riisiä ja keitettyä (maustamattomasta ) broiskun rintafileistä leikeltyjä suikaleita.. (mun mielestä ne valmiit suikaleet on monesti vähän etovia.. )
Ne ku on aika huono ravinteista, kaikkee jännepaskaa...
Ostan niitä fileitä ku on täyttä lihaa, vaikka onhan ne kalliita
On olemassa broilerin paistisuikaleita ja filesuikaleita. Niissä on vissi ero. Se on ihana sama suikaloitko itse fileestä vai ostatko filesuikaleita.Alkuperäinen kirjoittaja mä:en edes niitä valmiita suikaleista tee vauvalle soseita...Alkuperäinen kirjoittaja no:esimerkiksi soseutin keitettyjä kasviksia, riisiä ja keitettyä (maustamattomasta ) broiskun rintafileistä leikeltyjä suikaleita.. (mun mielestä ne valmiit suikaleet on monesti vähän etovia.. )
Ne ku on aika huono ravinteista, kaikkee jännepaskaa...
Ostan niitä fileitä ku on täyttä lihaa, vaikka onhan ne kalliita
Toinen hyvä keino on silikoninen tms. jääpalamuotti, tulee vielä sellaisia sopivan kokoisiakin. Jäädyttää palat siinä ja sitten siirtää isompaan rasiaan ne pakkaseen.Alkuperäinen kirjoittaja hei:Ruodotonta lohta, naudan-, sian- ja kananlihaa. Siis paloina (suikaleista tai semmosista karjalanpaistipaloista) keitän ja siitä sauvasekottimella soseeksi. Pakastan pieniksi keoiksi tarjottimelle ja jäisenä minigrip-pussiin.
joku ongelma?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teitä, kirjoja lukijat....ja piste!!!
ei mulla mut joillakin muilla...Alkuperäinen kirjoittaja onko sulla:joku ongelma?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Voi teitä, kirjoja lukijat....ja piste!!!
No tietenkin saa! Miksei saisi?? Miten laakerinlehti tai sipuli eroaa tillistä tai persiljasta? Tai edes pippuri? Mä olen myös käyttänyt lapsen ruoissa currya, valkosipulia, paprikajauhetta...Alkuperäinen kirjoittaja Noo:Noita mausteitahan ei kylläkään pienelle lapselle sais antaa!
Tilliä, persiljaa yms voi käyttää
Miksei pidä? Nää on huvittavia! Vauva haluaa kuule ihan samaa ruokaa ku sinäkin Ämmästä tutut maut menee parhaiten.Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:Vauva opettelee ensin perusmakuihin ja sitten vasta isompana mausteisiin. Sipuli on ok (voi tosin käyttää massua). Yleisesti ottaen yrttejä ja valkosipulia kummempaa ei vauvanruokiin tarvitse eikä pidä laittaa.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:No maustaksä sitä ollenkaa?? mä laitan aina vähä pippuria, laakerinlehtee, sipulii tjm. joukkoon kiehumaa!Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Jaa niin miksi? Miten ne sitten tulisi valmistaa?Alkuperäinen kirjoittaja vieras:yäk, sanois munkin lapsi jos osais...Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Maustamattomia possun ja broileri filesuikaleita keittänyt vedessä kymmenen minuuttia ja sitten keitinlientä sopivasti lisäämässä sauvasekoittimella soseeksi.