soseiden antamisesta!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja MissR
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

MissR

Vieras
Kun olette aloittaneet soseiden antamisen 3-4 kk ikäiselle vauvalle, niin miten/missä tahdissa olette lisänneet aina yhden ja saman soseen määrää? Tiedän että parilla teelusikallisella aloitetaan, mutta miten paljon määrää uskaltaa lisätä tuosta eteenpäin?? Minkä verran samaa sosetta voi antaa esim. viiden päivän kuluttua aloittamisesta?

no, mä en ole aina ihan noudattanu noita ""käyttöohjeita"" sillain kirjaimellisesti....
Kun olen antanut ihan ensimmäistä kertaa sosetta (3 kk iässä kummallekin lapselle), olen antanut aluksi 3-7 pv ihan vain 1-2 lusikallista. olen siis antanut totutella yleensäkin lusikkaruokaan ja soseeseen. sitten olen muistaakseni lisännyt määrää n. 1 lusikallinen / päivä siihen saakka, että vauva itse ilmoittaa ettei halua enempää sosetta. mutta tämän olen tehnyt vain siis sen ihan ensimmäisen soseen kanssa.

seuraavia makuja olen antanut alusta saakka sen verran kun vauva on huolinut.
tässä on ollut hyvin erilaiset tavat. esikoinen huoli lähes mitä tahansa makua alusta asti reilusti. kuopuksella on saattanut mennä kolmekin viikkoa, ettei uppoa kahta lusikallista enempää kunnes yhtäkkiä syökin puoli pilttipurkillista.

Meillä annettu sosetta sen verran alusta asti mitä poika on syönyt. Aluksi meni vain 1-2 lusikallista, mutta heti kun oppi siirtämään ruokaa kielellä (siihen meni ehkä viikon verran) niin söi jo purkillisen kerrallaan. Aloitettiin soseet 3½kk ikäisenä.

Yhteistyössä