Soseiden aloittaminen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Uusavuton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

Uusavuton

Vieras
Neuvolasta olen saanut niin huterat ohjeet, että on ihan pakko kysellä täältä miten muut äidit ovat aloittaneet soseiden käytön.

Ohjeeksi annettiin, että uusia makuja pitää aloitella varovaisesti. Eili tyyliin yksi uusi maku per viikko. Mutta mitenkäs paljon te olette uutta sosetta lapselle aluksi antaneet? Aloitatteko jokaisella maulla pikku määrällä, jota sitten joka päivä suurennatte vai oletteko uskaltaneet antaa uutta makua kunnon määrän heti alkuun (esim. puoli purkillista)?

Entäs vellien kanssa? Voiko uutta velliä antaa heti esim. reilun desin vai pitääkö siihenkin totutella ihan pikkumäärillä ensin alkuun?

Ps. Kyseessä on 5kk lapsi, joka on tähän asti syönyt ihan vaan muutamaa sosemakua.

No mä aloin meidän pojalle antamaan porkkanasosetta kun poika oli 2,5kk ja aluksi annoin ihan muutaman pienen lusikallisen =)

Mutta kun teidän lapsi on jo 5kk niin mun mielestä voit antaa uutta velliä vaikka sen desin verran aluksi tai vähän vähemmän.Ja noista soseista, mä annoin meiän pojalle kun oli joku 5-6kk niin juuri ton puolipurkkia per kerta.Musta tuntuu että sulla on homma hanskassa aika hyvin :D Eli kyllä sinä huomaat jos lapselle tulee jotain vatsavaivoja uudesta mausta.

Yhteistyössä