soseet ja maito..HELP!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Pirpana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

Pirpana

Vieras
olen aloitellut soseiden annon pojalle,poika 3kk1vk..nooh soseet(peruna-porkkana)tuntuu maistuvan todella hyvin.annan soseita kahdella ruokailulla päivässä ja sitten maitoa(joka on hieman paksunnettu pe-po vellillä)lopuksi hiukan ""jälkkäriksi""jotain hedelmää nyt menossa päärynä.NOH KYSYMYS joka nyt askarruttaa on että paljon pojan pitäisi juoda maitoa ruuan päälle?onko siinä jokin määrä mikä pitää tämän ikäisillä täyttyä?kun soseet maistuu(annan n2-3lusikallista jota hiukka ohennan maidolla)mutta maito ei meina enää tippua..saattaa juoda sose aterialla vain 50ml maitoa..onko se liian vähän...normaali maito määrä on ollut 100-170ml...nii ja sit voiko porkkanaa antaa niin sanotusti liikaa??kun poika syö pe-po sosetta ja pe-po velliä niin onko vaara saada liikaa jotain vitamiinia niin ja sit yks hedelmäsose jota maisteltiin oli omena-porkkana...kiitos siitä jos joku kokeneempi äippä osais kertoa!!!

no meillä 5kk syö ensin maitoa (tissistä) ja sit n. 30 min soseen päälle.
suositushan on että vasta 6kk ikäiselle annetaan sose ensin ja maito päälle, mut alle 6kk ensin maito ja sit vasta sosetta jos mahtuu. kun toi maito on vauvan pääasiallinen ruoka.
en nyt muista miten paljon sitä maitoa pitäis minkäkin ikäisenä saada.
jaa enpä usko et voi porkkanaa saada liikaa, meillä myös iltaisin tissin päälle juodaan po-pe velliä n. 130ml ja päivällä aika useesti on joko pelkkää porkkanaa tai yksi osa on porkkanaa. no ehkä iho alkaa vähän kellertää karoteenista.

Tuosta maidosta. Anna ensin maito ja sitten vasta sose. Itse annoin kyllä ensin soseen ja sitten maidon, mutta poika kyllä söi. Tuossa 5kk tuli sellainen aikakausi, ettei vaan maito kelvannu, mutta meni nopeesti ohi.
Mutta koita toisin päin ja vaikka että maito ja hetken päästä vasta sose. Ehtii vähän ns. laskeutuu.

Ja porkkanasta. Olen nyt syöttänyt pojalle porkkanaa 3kk lähtien (toki muutakin) mutta lähes joka aterialla on porkkanaa ja ei tuo nyt oranssi ole, mutta hyvin ruskettuneelta näyttää. Ei mulle neuvolassakaan sanottu, että pitäis porkkanan antaminen lopettaa.
Villin näköinen tuollainen pieni ja ihan kun ois aurinkoa ottanu. Kivasti saa selitellä, että porkkanasta johtuu =)

No nyt meillä poika tosiaan 8kk ja maitoa pitäis mennä 5-6dl vrk.

Yhteistyössä