Soseet ei maistu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Nelly.
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

Nelly.

Vieras
Meillä yli 5kk ikäinen poika. Soseita maisteltu jo yli kuukaus tuloksetta. Ihmettelen vain edelleen milloin alkaa maistumaan - ja milloin sitten voin/pitää jo kokeilla jotain lihaisaa ja puuroja? Olen käsittänyt että ensin pitäis kasvisten ja hedelmien maistua. Ainut mikä uppoaa on maissi- ja porkkanavelli pienissä määrin.

Toivon nimittäin että alkais pian maistumaan, niin yöt vois rauhottua, vaikkakin tuolla toisaalla just kyseltiin, miksi puuro ei vie nälkää kunnolla.

Kuinka orjallisesti olette ylipäätänsä noudattaneet ohjeistusta kiinteiden syömisestä?

Ei ole edelleenkään mitään syytä aloittaa kiinteitä hyvin kasvavalle, rintaruokitulle vauvalle ennen puolen vuoden ikää. Tiedän että useimmat neuvolat ovat yhä 90-luvulla, mut pieleen neuvovat. Rintaa puolivuotiaaksi, sitten vähittäin kiinteitä. Yllättäen alkaa maistua paremmin sitten kun on valmiimpi siihen touhuun, ja kun on nälkäisempi.
Ai niin ja meidän vauva ei tykkää vauvanmössöistä, ei ole koskaan tykännyt. On 7kk, syö aamu- ja iltapuurot, joiden jälkeen hedelmiä pieninä palasina, lounaaksi ja päivälliseksi muun perheen ruokaa suolattomana versiona. Piltit ja Bonat ei vaan maistu hänelle!

Meillä kun on painokäyrä lähtenyt uhkaavasti alaspäin, niin ei olla voitu puoleen vuoteen asti odottaa, vaikkakin kohtahan poika sen ikäinen on, ja ehkäpä sitten maistuu.

Meillä paras sose on päärynä ja jogurttipiltit, tais olla banaani-päärynä tai joku sellanen. Tarkoitettu 5-6kk alkaen.

Meillä aloitettiin syömään soseita 5½kk vanhana ja kiinteitä 6kk vanhana. Nyt 8kk vanhana on vasta ruoat ruvennut enemmän maistua. En mä ainakaan ole ottanut mitään paniikkia, kun kuitenkin kasvaa hyvin.

kiinteätä ruokaa maidon seassa. meillä aloitettiin just peruna-porkkana soseella, neljän päivän päästä maisteltiin maissia joukossa ja luumua. hyvin maistuu vellit.
nyt tulee sanomista ettei 2 kk ikäinen lapsi tarvitse muuta kuin maitoa niin voin kertoa ett tuli ihan lasten lääkäriltä ohje aloittaa hillalleen soseet kun muuten neiti lihottaa itsensä pelkällä tuttelilla tai nannilla. siis mulla loppui maidon tulo 3 viikon jälkeen kun tyttö räki tissin pois- se oli ilmeisesti liian pahaa.
tytön paino nousi aivan hurjaa vauhtia kun söi jo kahden kuukauden iässä nannia 2 dl kerralla aina 1-1,5 tunnin välein ja kerkis huutaa nälkää välissä.
ei ihan tarvii neuvolan ohjeita noudattaa. mun mielestä pitää katsoa lasta mitä se tarvitsee ja milloin.
mun tyttö oli iso jo syntyessään . siksi ihmettelen tätä ett neljän kuukauden iässä. ymmärrän pienille lapsille ettei ne tarvii mutta mitäs jos on iso lapsi ja se huutaa...
meillä kaikki muu menee muttei aprikoosi ja mustikka

Juu meilläkin meni pari kk ennenku alkoi uppoomaan.

Makuja voi lisäillä 1 kerrallaan kun on edellistä makua antanut viikon eikä oireita mistään allergiasta tule. Ihan hyvin voit siirtyä puuroon ja lihaan 6kk paikkeilla. Viljoista helppo KORV-sääntäeli marssijärjestys: Kaura, Ohra, Ruis, Vehnä, niin useimmat välttyy vatsaoireilta. Eli voit valmistaa (luomu)kaurahiutaleisat puuron, lisätä siihen hedelmää tai marjaa ja vetää vielä sauvalla sileäksi, kun on aloituspuurosta kyse.

Kärsivällisyys palkitaan näissä hommissa=)

Yhteistyössä