Mä aloitin porkkanalla ja perunalla ja sitten bataatilla, peruna ei oikein maistunut. Sitten taisin ruveta antamaan mustikkaa ja jotain muita hedelmäsoseita.
Suosittelen kuitenkin odottamaan vielä, JOS maito tuntuu vielä riittävän. Vauvallehan pitäisi riittää 6 kk ikään asti pelkkä maito, joten mun mielestä kannattaa antaa vauvan masun ja suoliston vielä kasvaa ja vahvistua, jos vaan se maito riittää.
Jos ei riitä niin eikun maistelemaan, vähän kerrallaan.
Mulle muuten neuvottiin neuvolassa porkkanan, perunan ja bataatin jälkeen antamaan heti possua, että pojat kuulemma kaipaa jotain vähän jykevämpää. Mutta vauva oli jo 5 kk kun alettiin maistelemaan.
Puurot aloitettiin vasta vähän myöhemmin, velli ei ole kelvannut missään vaiheessa. Kannattaa muistaa että se mikä maistuu yhdelle, ei välttämättä maistu toiselle. Eli jos joku tökkii niin vaihda suosiolla johonkin muuhun, äläkä ota stressiä.
Tärkeintä on mun mielestä se, että antaa vauvan ruveta syömään omaan tahtiin eikä tuputa ja tyrkytä väkisin. Ruokailutilanteesta kannattaa tehdä mukava ja rento, ei stressiä, niin maistuu ne ruoat sitten myöhemminkin paremmin.