sos.toimen takaama vuokravakuus+ hävinnyt avain

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Vuosia sitten kun erosimme miehen kanssa ja muutin lasten kanssa vuokralle niin sos.toimi antoi minulle vuokravakuuden tai siis sen takaus lapun. Nyt olen muuttamassa pois ja meillä on (erityis)lapsi kadottanut aikaa sitten avaimen. Tietenkin lukot pitää sarjoittaa meidän muuttaessa pois niin maksaako sos.toimi ensin vuokranatajalle laskun ja sitten sopivat minun kanssani takaisin maksusta? Onko kellään kokemusta? Tai jos vuokranantaja katsoo että jotain asunnossa ei ole ns.normaalia kulumista ja korjaavat asuntoa?

Silloin kun sain sen vuokratakuunlapun niin vuokranataja vaati että takuulappuun kirjataan että takaus korvaa myös sarjoituksen jos avaimia katoaa.
-ap

Miksi ihmeessä sossun pitäisi kustantaa avaimien uudelleen sarjoitus? Olet ilmeisesti muodikkaasti "kreikkahenkinen" eli kaikki mahdollinen muiden piikkiin.

Jos asioiden siirtäminen yhteiskunnan vastuulle kävisi noin näppärästi vuokratakuulapun kirjauksilla, voisi nokkela vuokranantaja laittaa vuokratakuulappuun kaikenlaisia ehtoja, esim. että huoneiston putkiremppa korvataan vuokratakuulla.

Itse olette avaimen kadottaneet, kannattaa kiltisti korvata aiheuttamansa vahinko (muutama satanen).

Miksi ihmeessä sossun pitäisi kustantaa avaimien uudelleen sarjoitus? Olet ilmeisesti muodikkaasti "kreikkahenkinen" eli kaikki mahdollinen muiden piikkiin.

Jos asioiden siirtäminen yhteiskunnan vastuulle kävisi noin näppärästi vuokratakuulapun kirjauksilla, voisi nokkela vuokranantaja laittaa vuokratakuulappuun kaikenlaisia ehtoja, esim. että huoneiston putkiremppa korvataan vuokratakuulla.

Itse olette avaimen kadottaneet, kannattaa kiltisti korvata aiheuttamansa vahinko (muutama satanen).

Tietenkin olen itse valmis maksamaan, mutta kysyinkin että maksaako sen ensin sosiaalitoimi ja minä sitten sos.toimelle.
-ap

Yhteistyössä