Sormuksen koon mittaaminen??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Sormuksen ostaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

Sormuksen ostaja

Vieras
Eli miten mitataan sormesta , että minkä kokoinen sormus siihen mahtuu? Ympärysmitta mittanauhalla vai? ympärysmitta mulla on nimettömässä 6cm, eli minkäköhän kokoinen sormus siihen sitte menis?

NetAnttilasta olis tarkoitus tilata sormus kaiverruksella, joten tarkkaan pitäis tietää koko, kun ei kokeilemaan pääse. Uuden vihkisormuksen tarvitsisin, kun vanha jäi raskauden aikana pieneksi.

Nolona kysyn, vanha sormus on kokoa 15mm tai 15,5mm, joten olisko tuo nykyinen koko sitte 16mm, jos oikein tulkitsen?

Nolona kysyn....

Alkuperäinen kirjoittaja veetoheto:
eihän suurennuttaminen makso kuin noin 20? jos en väärin muista, tuskin niin halvalla kuitenkaan sormusta saa...

Tääkin riippuu siitä saako venyttämällä vai pitääkö lisätä kultaa, onko sormuksessa pelkkää yhtä kultalaatua vai useampia, onko kiviä jne.

no mun alkuperäinen sormus ei ollu mikään arvokas ja puhetta on miehen kans ollu, että joskus saisin paremman, mutta jos suurennus ei tuon enempää maksa, niin ainakin voisin kihlasormuksen suurentaa ja jos tuo mies ostais mulle sen uuden vihkisormuksen synttärilahjaks.

mutta tosiaan siitä koosta...

Käy kultasepänliikkeessä katsomassa sormuksia ja mainitse, ettet enää tiedä oikeaa kokoa. Ne mittaavat sen siellä ja sitten kipin kapin tilaamaan se sormus :)