Sormuksen koko Klingel-verkkokaupassa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos !
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos !

Vieras
Löysin Saksasta lähtöisin olevasta Klingel-verkkokaupasta ihania sormuksia, mutta olen täysin hukassa koon kassa. Ne alkavat koosta 50 tai 52 jatkuen miesten puolella jonnekin numeroon68. Tietääkö kukaan, miten suomalaiset millit vastaisivat noita lukuja? Yritin etsiä sopivuutta Klingelin verkkosivuilta, mutta minulle aukesi vain tyhjä sivu. Googlettamisestakaan ei ollut apua.

Googlettemalla lisää löysin seuraavaa tietoa, jonka varmuudesta en mene takuuseen mutta joka tuntuu järkevältä. Koot 47-74 ovat EU:n standardisormusmittoja ja tarkoittavat sormuksen ympärysmittaa sormuksen sisäpuolelta. Koko 18 on 56 ja koko 19 on 60. Taidanpa tilata muutaman rihkamasormuksen aluksi ja katsoa kuinka koot täsmäävät.

just tänään katoin yhdessä verkkokaupassa samoilla kokomerkinnöillä varustettuja sormuksia. löysin tosi ihanan mutta luovuin ajatuksesta kun en löytänyt tietoa tästä.

Alkuperäinen kirjoittaja Kiitos !:
Löysin Saksasta lähtöisin olevasta Klingel-verkkokaupasta ihania sormuksia, mutta olen täysin hukassa koon kassa. Ne alkavat koosta 50 tai 52 jatkuen miesten puolella jonnekin numeroon68. Tietääkö kukaan, miten suomalaiset millit vastaisivat noita lukuja? Yritin etsiä sopivuutta Klingelin verkkosivuilta, mutta minulle aukesi vain tyhjä sivu. Googlettamisestakaan ei ollut apua.

Olisko ympärysmitta. Suomessa mitat on sormuksen halkaisia. Ympärysmitta lasketaan 2 x pii x r eli 17 mm halk. sormus olisi 2 x 3,14 x 8,5 = 53,38

Yhteistyössä