Sormiruokailusta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "ellu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"ellu"

Vieras
Vinkkejä mitä antaa lapselle sormiruokana? Meillä tyttö 9kk on todella huono syömään, ja nyt yritetään saada painoa nousuun jollain konstilla. Sormiruokailua olen toteuttanu et antanu itse syödä kerran päivässä keitettyjä kasviksia lähinnä bataattia, porkkanaa, perunaa, kukkakaalta, parsakaalta.
Mutta nyt kaipaisin lisää vinkkejä mitä sormiruokaa olette antaneet lapsen syödä, lähinnä mitkä täyttää mahaa ihan kunnolla. Lusikkaruokaa en kuitenkaan ole kokonaan jättämässä ja siirtymässä sormiruokaan
Kiitos vinkeistä

[QUOTE="ellu";22931683]Vinkkejä mitä antaa lapselle sormiruokana? Meillä tyttö 9kk on todella huono syömään, ja nyt yritetään saada painoa nousuun jollain konstilla. Sormiruokailua olen toteuttanu et antanu itse syödä kerran päivässä keitettyjä kasviksia lähinnä bataattia, porkkanaa, perunaa, kukkakaalta, parsakaalta.
Mutta nyt kaipaisin lisää vinkkejä mitä sormiruokaa olette antaneet lapsen syödä, lähinnä mitkä täyttää mahaa ihan kunnolla. Lusikkaruokaa en kuitenkaan ole kokonaan jättämässä ja siirtymässä sormiruokaan
Kiitos vinkeistä[/QUOTE]

Miksi ei joka ruokailulla?? Lusikkaruokaa siinä ohessa.

Herneitä ,perunaa , porkkanaa joko keitettynä tai raakana, kurkkua, tomaattia, maissia, leipää kokonaisena/ paloja.... Samalla silti tarjosin lusikasta lämmintä ruokaa ja kuin huomaamattaan tyttö söi lusikasta ja sormin :D

Hernemaissipaprikaa
Vanajan nakkeja pieninä paloina
Kalkkunaleikettä pieninä paloina
perunaa pieninä paloina
maissinatuja
rusinoita
raejuustoa
pakastemarjoja
hedelmäpaloja
leipää (kannattaa selvittää suosiiko lapsi jotain tiettyä leipää, meillä söisi taikaruispaahtista hyvin mielellään)
Ohrasuurimoita uunissa haudutettuina, mutta voihan ne keittää jos ei ole lämmintä leivinuunia.

Ja meidän erikoisuus on sellaiset keitetystä broilerinjauhelihasta ja keitetystä ja haarukalla muusatusta perunasta sekoitetut pienet, noin kolmen herneen kokoiset pallerot, joita olen tehnyt lapsille ihan käsillä pyörittämällä hankalimpina kuukausina. Näitä palleroita voi tehdä myös miedosti maustetusta lohi- tai broilerikiusauksesta hyvin helposti.

Heh, en edes oikeasti hoksannu et sormiruokaa ja lusikkaruokaa voi antaa yhtä-aikaa :D
Olen vain antanu leluja millä leikkiny syöttäessäni, mut tuo et antaa samalla ite syödä voiski motivoida enemmän.
Kiitos vinkeistä, eiköhän tämä meilläki syöminen ala sujumaan ja tyttö saa painoa ylös eikä alaspäin.

Yhteistyössä