Sormiruokailusta?

• Viestiketjun aloittaja Kippuravarvas
  • Ensimmäinen viesti
Kippuravarvas
Kun aattelin et poitsu sais jo pikku hiljaa alkaa maisteleen uusia makuja, siis kurkkua vähän imeskelikin jo tuossa. Mutta, minkä kokoiseksi ne tarjottavat palat laitetaan..ettei tukehdu :snotty:

Mä annoin alkuunsa aika isoja paloja. Meillä sormiruokailu aloitettiin 6kk -ikäisenä maissinaksuilla. Sen jälkeen annoimme all dente -kasviksia, kurkkua, näkkäriä, riisikakkua, muroja, leivänpaloja. Minkä ikäinen lapsi sulla on?

leikkaan esim kurkusta sitä keskustaa sellaisen pitkän pötkön, syö siitä. Oikein kypsä päärynä on hyvä, siitä sellainen iso pala, niin ettei sovi kovin paljoa kerralla suuhun. Sit maissunaksuja, ne oli alkuun hyviä, samoin väinämöisen palttoonapit. Pikkupaloina annoin keitettyjä kasviksia ja banaania. Tee alkuun pieniä paloja ja kun homma alkaa sujua, niin kasvata hiljalleen. Riippuu myös hampaiden määrästä...

Alkuperäinen kirjoittaja Kippuravarvas:
On nyt 5kk, onkohan sit liian aikaista? Kovasti seuraa kun minä syön ja käy haarukkaan kiinni :snotty: eikä siis oo yhtään hammastakaan
Jos laps itse pystyy pöydältä noukkimaan ruokaa ja laittamaan suuhunsa, ei ole liian aikaista.

Yhteistyössä