V
"Viuhti"
Vieras
Vauvalla ikää 10 kk ja hampaita löytyy kahdeksan eli saa purtua isoja paloja esim. Kurkkutikusta ja sitten kakoo niitä. Jos annan kurkun ohuena siivuna työntää siivun kokonaisena suuhun ja sitten kakoo pelästyneenä. Maissinakuja olen antanut huoletta vaikka niistäkin haukkaa puolet kerralla suuhun koska se kumminkin sulaa nopeasti. Jos annan pieniä paloja kerää niitä suuhunsa ja sitten taas kakoo. Kun hampaita oli vain kaksi söi mm. kurkkua, porkkanaa, ruisleipää niin, että annoin ison palan ja vauva nirskutti siitä pieniä paloja irti. Enää ei suju näin. Purkkiruuat missä on isompia paloja menevät ongelmitta, ilmeisesti nieleskelee palat soseenmukana samantien.
Mitenköhän tätä sormiruokailua kannattaisi jatkaa? Minua pelottaa, että vauva tukehtuu kun koittaa niin pelästyneenä aina kakoa ruokaa pois ja sitten taas hetken päästä tunkee suun täyteen ruokaa.
Mitenköhän tätä sormiruokailua kannattaisi jatkaa? Minua pelottaa, että vauva tukehtuu kun koittaa niin pelästyneenä aina kakoa ruokaa pois ja sitten taas hetken päästä tunkee suun täyteen ruokaa.