Sormen kynnet irtoaa - mitä tää on?!?!?!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ts
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

ts

Vieras
Siis viikonloppuna alkoi toisen peukalon kynnenalunen punertaa ja tulla kipeäksi, ja pikkuhiljaa kynsi irtoaa. Nyt ehkä 1/3 matkan irronnut. Toisen peukalon kynnessä sama juttu, alkoin maanantaina. Mitä tää on!?!?? Helkkarin kipeät on molemmat peukut!! Kynnet ei oo millään tavalla muuttaneet muotoaan (kuten käsittääkseni jos olis sieni), mutta irtoaa???
AAAARGH!!

mun siskolla on sama ja se liittyi jotenkin ruokavalioon. olikohan että vehnäjauho sen aiheutti? en nyt mene vannomaan, mutta ruokaan se liittyi ja kaikkien sormien kynnet alkoi irtoilla kivuliaasti. parani kun siirtyi gluteenittomaan ruokavalioon.

Alkuperäinen kirjoittaja joo:
Alkuperäinen kirjoittaja ts:
en? voisko se auttaa?

Ei kun se voi tehä sen et kynnet irtoo

Ai.... siis en oo käyttänyt, paitsi että tytölle oon laittanut jalkoihin. Voisko se johtua siitä?? Siis voiko oikeesti kortisooni irroittaa kynnet?!? Kamala ajatus! AUUUUUUU!!! Pelottaa jo valmiiks!!

Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:
mun siskolla on sama ja se liittyi jotenkin ruokavalioon. olikohan että vehnäjauho sen aiheutti? en nyt mene vannomaan, mutta ruokaan se liittyi ja kaikkien sormien kynnet alkoi irtoilla kivuliaasti. parani kun siirtyi gluteenittomaan ruokavalioon.

OHO! Tuliko se ihan yhtäkkiä?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Känkkäränkkä:

OHO! Tuliko se ihan yhtäkkiä?

on ennen ollut suoliston kanssa ongelmia joka ilmeisesti myöskin johtui tuosta ruokavaliosta. mutta sormien ongelmat tuli ihan yhtäkkiä.

Mahtaako sivusto olla vielä aktiivnen?

"Edellisessä elämässä" kärsin sormien kynsien iroamisesta n.10 vuotta. Useita tutkimuksia tehtiin, mutta syytä eikä myöskään korjausta löytynyt. Vastaukseksi sain, että kyseessä on "kynsipsoriaasi", mihin ei ole lääkettä. Myöhemmin vajaa 10vuotta sitten, kynteni alkoivat kasvaa uudelleen kiinni ja ovat pysyneet, kun "emäntä" meni vaihtoon!
Mielestäni kyseessä oli, kehon reaktio hankalaan ihmissuhteeseen, "jossa kynnet eivät pitäneet", sillä muita merkittäviä muutoksia ei ole!