Sori.... pakko kysyä

  • Viestiketjun aloittaja ponnistaja...
  • Ensimmäinen viesti
ponnistaja...
:ashamed: mutta millä tavalla synnyttäessä ptää ponnistaa.. tai miten se niin kuin tapahtuu. Hmm en osaa oikein muotoilla kysymystä. Mutta miten sitä osaa ponnistaa oikein?
 
heh
Alkuperäinen kirjoittaja jonna84:
kyllä itse ainekin osas ponnistaa oikein, niin ne siellä sanoivat. Kyllä sinäkin sitte osaat. se on vaan tosi että vähän kun kovaa kakkaa pungertas ulos..
Eikä oo ja jos puuduttaa, niin ei ees pysty ponnistaa, kun ei tunnu yhtään mitään. Sanovat et nyt tulee supistus ja ite en tuntenut yhtään mitään.
Toistaiseksi viiminen syntynyt ilman kivunlievitystä, mut ei mul paskahätä siitä mieleen tuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja heh:
Alkuperäinen kirjoittaja jonna84:
kyllä itse ainekin osas ponnistaa oikein, niin ne siellä sanoivat. Kyllä sinäkin sitte osaat. se on vaan tosi että vähän kun kovaa kakkaa pungertas ulos..
Eikä oo ja jos puuduttaa, niin ei ees pysty ponnistaa, kun ei tunnu yhtään mitään. Sanovat et nyt tulee supistus ja ite en tuntenut yhtään mitään.
Toistaiseksi viiminen syntynyt ilman kivunlievitystä, mut ei mul paskahätä siitä mieleen tuu.
Ai et osannu ponnistaa. no se oli sitten sun murhe... hyvä että mä osasin !
 
vieras
No ei sitä niinkuin kakkaa ponnisteta. Ethän sinä kakalla ole, eikä vauva siitä reiästä tule. Anna kohdun tehdä työ ja työnnä kohdun supistuessa lähinnä lantiopohjan lihaksilla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei sitä niinkuin kakkaa ponnisteta. Ethän sinä kakalla ole, eikä vauva siitä reiästä tule. Anna kohdun tehdä työ ja työnnä kohdun supistuessa lähinnä lantiopohjan lihaksilla.
heh...vaikka kuin sanot että muka puuduttaessa ei tunnu supistukset ja ei osaa ponnistaa.. ni kas kumma että jotku tuntee ja voi ponnistaa.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jonna84:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No ei sitä niinkuin kakkaa ponnisteta. Ethän sinä kakalla ole, eikä vauva siitä reiästä tule. Anna kohdun tehdä työ ja työnnä kohdun supistuessa lähinnä lantiopohjan lihaksilla.
heh...vaikka kuin sanot että muka puuduttaessa ei tunnu supistukset ja ei osaa ponnistaa.. ni kas kumma että jotku tuntee ja voi ponnistaa.
En kyllä ollut tämä vastaaja, vaan ihan joku muu. Itse en ole yhtään puudutteita saanut, enkä mitään muitakaan kipulääkkeitä. En silti tuntenut supistuksia, mulla on ilmeisesti harvinainen taipumus kivuttomiin synnytyksiin, nyt niitä on takana kolme.

Mutta siis todellakaan vauvaa ei ponnisteta kuten kakkaa, tai monet varmaan tekevät niin, mutta parempi keino on antaa kohdun supistaa ja samalla auttaa sen työtä "painamalla" kevyesti.
 
jaah.. no minä varmaan olen väärässä, mutta suotaanko se että minulle niin kätilö sanoi... Itse kyllä tunsin supistukset ja osasin niitten mukaan ponnistaa.. mutta synnytyksiä on varmaan niin monta kuin synnyttäjiäkin... oletko muuten joku kätilö kun noin kirjoitat..
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jonna84:
jaah.. no minä varmaan olen väärässä, mutta suotaanko se että minulle niin kätilö sanoi... Itse kyllä tunsin supistukset ja osasin niitten mukaan ponnistaa.. mutta synnytyksiä on varmaan niin monta kuin synnyttäjiäkin... oletko muuten joku kätilö kun noin kirjoitat..
En ihan ;)

Mutta kyllä se vain voi puudutus vaikuttaa niin, että ponnistamisen tarve vähenee ja silloin ON vaikea ponnistaa, varsinkin väsyneenä jne.
 

Yhteistyössä