Sori kassamyyjät: itsepalvelukassa on ihana

vierailija
Ei täällä missään kaupassa saa itsepalveluna ostaa olutta vaikka vahti onkin
Täällä saa. Ensimmäinen oluttölkki tuo näytölle ilmoituksen myyjän kutsumisesta ja myyjä sitten kuittaa asian olevan ok ja ostoksia voi jatkaa. Mutta tämä siis tosiaan vain niissä paikoissa, jossa myyjä on ainoastaan vahtimassa itsepalvelukassaa. Pikkukaupoissa, jossa itsepalvelukassa on normaalin kassamyyjän vahdittavana ei voi ostaa ikärajoitettuja tuotteita koska ei se kassamyyjä ehdi kuittaamaan niitä kesken omien hommiensa.
 
vierailija
Kun mä olin pien. Mummon kanssa mentiin puotiin jossa kolme tätiä tiskin takaa toi ne mitä haluttiin. Sitten ne laski hinnat paperille ja piti maksaa.. Maito tuli omaan maitokannuun seinästä raanasta, ekoteko. Nöin 1960-luvulla.
 
vierailija
En ole koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa, mutta joskus käynyt mielessä, miten tuossa estetään näpistykset, siis jos "vahingossa" joku tuote meneekin ohi ilman maksua ?
Siellä on valvontakamerat, varmaan vartijat kyttää monitoreja. Samaten siellä on myyjä katsomassa toimintaa paikan päällä, vahtii useampaa kassaa kerralla. Jos kaikki itsepalvelukassat on auki, myyjiä on kaksikin.

Tulee käytettyä, kun huomaa jotain unohtuneen ja käy hakemassa sen vielä ennen kotiin menoa.
 
vierailija
Jos on viisi tuotetta ostettavana niin se on ok. Mutta jos ostaa ison perheen kunnon satsin, niin ei helkutissa! Tai pitää koko perheen lähteä pakkaamaan.
Tämäkin on tapauskohtaista. Meidän lähikaupassa saa ostoskärryn siihen lukupäätteen viereen. Ei muuta kuin laittaa kassin kärryn pohjalle ja lappaa ostoksia sinne. Kun ensimmäinen kassi tulee täyteen, jatkaa toisella. Sitten kärryjen kanssa parkkihalliin, jossa kassit kärrystä autoon ja kärryjen palautus palautuspisteeseen.
 
En halua että joudutte työttömiksi, mutta....Käytin pitkästä aikaa itsepalvelukassaa Citymarketissa.
Ja, aa että kun oli kätevä: sai viuhtoa ne ostokset nopeasti omassa tahdissa eikä vetelän myyjän tahdin mukaan (juu ootte te ihan ripeitä yleensä ), eikä tarvinnut samoja fraaseja toistella.
Seuraavan kerran laitan kauppakassin valmiiksi auki johon mätän tuotteet heti piippailujen jälkeen.

Miks siinä välissä tartteisi olla myyjän nakkisormet siirtelemässä ja hiplaamassa mun nauta-sikapakettia? Samalla kun nostan myyjälle hihnalle sen tuotteen, voisin itsekin sen tuotteen piipata ja samalla käden liikkeellä se sika-nauta menee kassiin.

Sen sijaan erityistilanteisiin tarttee ihmisen siihen, ja sitä varten vois olla kassojen edessä vain yks myyjä läsnä. Mulla oli joku alennuksen alennus mun tuotteessa, ja siihen tarvitsi myyjää.
Itsepalvelukassat toimii kivasti, kun on vähän ostoksia. Kun lyö ne meidän perus ostokset tiskille ja saa 140 euron laskun, niin suosin kyllä ihan perinteisiä kassoja.
 
Lähinnä mua ärsyttää myyjäkassoilla se, jos on enemmän ostoksia ja pitää heittää ne äkkiä kassiin, että seuraava pääsee. Mut senkin voi korjata käyttämällä ostoskärryjä, niin voi lapata ne väliaikaisesti sinne ja sitten syrjemmässä pakata fiksusti.

Haluan tukea nuorten työllistymistä ja opiskelijoiden toimeentuloa. Enkä tykkää siitä, että joku hönkisi niskaan ip-kassalla saatikka rupeisi penkomaan mun laukkuja.
Äh. Ostokset pitää pakata kärryyn oikeaan järjestykseen ja siitä hihnalle oikeaan järjestykseen, jotta ne voi vaivatta pakata kasseihin hyvään järjestykseen.
 
#Böllis
En halua että joudutte työttömiksi, mutta....Käytin pitkästä aikaa itsepalvelukassaa Citymarketissa.
Ja, aa että kun oli kätevä: sai viuhtoa ne ostokset nopeasti omassa tahdissa eikä vetelän myyjän tahdin mukaan (juu ootte te ihan ripeitä yleensä ), eikä tarvinnut samoja fraaseja toistella.
Seuraavan kerran laitan kauppakassin valmiiksi auki johon mätän tuotteet heti piippailujen jälkeen.

Miks siinä välissä tartteisi olla myyjän nakkisormet siirtelemässä ja hiplaamassa mun nauta-sikapakettia? Samalla kun nostan myyjälle hihnalle sen tuotteen, voisin itsekin sen tuotteen piipata ja samalla käden liikkeellä se sika-nauta menee kassiin.

Sen sijaan erityistilanteisiin tarttee ihmisen siihen, ja sitä varten vois olla kassojen edessä vain yks myyjä läsnä. Mulla oli joku alennuksen alennus mun tuotteessa, ja siihen tarvitsi myyjää.
UGH
 
vierailija
Itsepalvelukassoissa kyrsii se, että niitä ei käytetä. Jonossa seisoo 20 ihmistä, joista suurin osa voisi käyttää itsepalvelukassaa, mutta ei käytä. Sitten itse olen siellä jonon hännillä pakotettuna kun ostan myös olutta, jota en voi itsepalveluna tehdä. Tekisi mieli huutaa niille, että menkää nyt jumalauta sinne itsepalveluosastolle ennen kuin jäätelö sulaa, mutta ei auta kuin hikoilla ja masentua muiden kyvyttömyyteen.
 

Yhteistyössä