Sori kassamyyjät: itsepalvelukassa on ihana

En halua että joudutte työttömiksi, mutta....Käytin pitkästä aikaa itsepalvelukassaa Citymarketissa.
Ja, aa että kun oli kätevä: sai viuhtoa ne ostokset nopeasti omassa tahdissa eikä vetelän myyjän tahdin mukaan (juu ootte te ihan ripeitä yleensä :D), eikä tarvinnut samoja fraaseja toistella.
Seuraavan kerran laitan kauppakassin valmiiksi auki johon mätän tuotteet heti piippailujen jälkeen.

Miks siinä välissä tartteisi olla myyjän nakkisormet siirtelemässä ja hiplaamassa mun nauta-sikapakettia? Samalla kun nostan myyjälle hihnalle sen tuotteen, voisin itsekin sen tuotteen piipata ja samalla käden liikkeellä se sika-nauta menee kassiin.

Sen sijaan erityistilanteisiin tarttee ihmisen siihen, ja sitä varten vois olla kassojen edessä vain yks myyjä läsnä. Mulla oli joku alennuksen alennus mun tuotteessa, ja siihen tarvitsi myyjää.
 
  • Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
En ole koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa, mutta joskus käynyt mielessä, miten tuossa estetään näpistykset, siis jos "vahingossa" joku tuote meneekin ohi ilman maksua ?
 
En ole koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa, mutta joskus käynyt mielessä, miten tuossa estetään näpistykset, siis jos "vahingossa" joku tuote meneekin ohi ilman maksua ?
Onhan niidenkin kassojen edessä portit joissa on hälyttimet.
Mutta siinä olet oikeassa, että mitä jos joku napsaisee vaivihkaa banaanitertusta hintalapun pois jossa ois viivakoodi?
 
vierailija
Onhan niidenkin kassojen edessä portit joissa on hälyttimet.
Mutta siinä olet oikeassa, että mitä jos joku napsaisee vaivihkaa banaanitertusta hintalapun pois jossa ois viivakoodi?
Eivät ne hälyttimet reagoi kuin joihinkin harvoihin tuotteisiin (kalliimmat vaatteet, elokuvat tms.) missä on hälytin mukana. Tavallinen viivakoodi ei ole kuin painomustetta eikä se hälytä yhtään mitään.

Yleensä itsepalvelukassoilla on pistotarkistuksia, millä yritetään estää varkauksia.
 
Eivät ne hälyttimet reagoi kuin joihinkin harvoihin tuotteisiin (kalliimmat vaatteet, elokuvat tms.) missä on hälytin mukana. Tavallinen viivakoodi ei ole kuin painomustetta eikä se hälytä yhtään mitään.

Yleensä itsepalvelukassoilla on pistotarkistuksia, millä yritetään estää varkauksia.
Ai nii juu, enhän mä ole miettiny että mikä siellä hälyttää ja mikä ei. :ROFLMAO:
 
MyyEnempi
Mitä kassamyyjä myy? Ei mitään, ei edes ilmaista hymyä. Yksikään ei ole sanonut esim. 'Huomasitko tässä lähellä olevan pakastearkun? Haluaisitko vielä ennen loppusummaa ottaa mukaan esim. jäätelöä?'
 
Mitä kassamyyjä myy? Ei mitään, ei edes ilmaista hymyä. Yksikään ei ole sanonut esim. 'Huomasitko tässä lähellä olevan pakastearkun? Haluaisitko vielä ennen loppusummaa ottaa mukaan esim. jäätelöä?'
Niin, se tarraa kiinni mun sika-nauta-paketista, pitää sitä paikoillaan sekunnin ja siirtää sen itsensä toiselle puolelle.

Jotkut sentään ihastelee jotain mun ostosta ja ehdottaa reseptiä "nuo herkkusienet on ihania pekonin kanssa, kokeilin viime viikolla."
Jos joku ostaa vaan punaisen Marlboron, niin ihasteleeko ne sitäkin? "Mäkin kokeilin eilen!"
 
vierailija
Olikos Virossa (vai missä?) kun törmäsin itsepalvelukassaan, jossa piti piippauksen jälkeen laittaa tavarat vieressä olevalle pöydälle. Kun oli maksanut niin sai ottaa tavarat pöydältä kassiin. Tästä kävi ihan tyttö huomauttamassa meille kun mätettiin tavarat piippauksen jälkeen kassiimme.
Ilmeisesti pöydällä olevat tavarat punnitaan koko ajan ja laskuri menee sekaisin jos piippaa tuotteen, mutta painoa ei kerry pöydälle.
 
vierailija
En ole koskaan käyttänyt itsepalvelukassaa, mutta joskus käynyt mielessä, miten tuossa estetään näpistykset, siis jos "vahingossa" joku tuote meneekin ohi ilman maksua ?
Niissä on kameravalvonta. Joissakin pitää tavarat laittaa kassan toisella puolella olevalle tasolla ja siirretään sitten toiselle, kun on vetänyt viivakoodin. Kassikin piti laittaa oikeassa vaiheessa sille toiselle tasolle, jos halusi suoraan pakata sinne. Siinä on joku puntarisysteemi. Väliin tulee tarkastus ostoksista, Ikeassa kävi niin viimeksi, ei ollut kuin pari tavaraa. Mahtoiko olla syy tarkistukseen vai sattuiko oikeasti vaan tarkistusvuoro :D
 
vierailija
Itse käyttänyt itsepalvelukassaa tasan kerran eikä mitään halua tehdä sitä uudestaan.

Palvelu on kivaa :) Toki sen on syytä on ystävällistä ja kohteliasta :)

Mutta nykyään kun yritetään laittaa asiakkaat tekemään ilmaiseksi ihan kaikki työt, niin itseäni ei kyllä yhtään nappaa. Minä teen ne työni joista saan palkkaa ja muissa asioissa olen valmis kyllä maksamaan vähän ekstraa siitä, että joku toinen hoitaa ne muut.

Inhoan tuota työpaikkaravintoloissakin olevaa meininkiä. missä pitää itse käydä viemässä ne astiat sinne pesulinjalle. Lounaaseen voisi mun puolesta helposti laittaa 1-2 euroa lisää per ateria, että tuotakaan ei tarvitsisi tehdä itse.
 
vierailijakin
Nautin itsepalvelukassan kiireettömyydestä. Myyjäkassoilla myyjien työnä on enää viuhtoa ostokset lukijasta läpi, ja se on niin ripeää, että ostokset kerääntyvät toiseen päähän mytyksi. Siinä ruttaaantuvat pakkaukset ja tuotteet, kun linjasto lykkää uutta tavaraa. En ole ehtinyt kärryä vielä alkupäähän tyhjentää, kun jo pitäisi olla loppupäässä pakkaamassa. Kaikki ostokset vedettyään myyjä odottaa kädet sylissä, että ehtisinkö maksamaan, jotta voi alkaa tuutata seuraavan ostajan tavaroita ja samalla taas rutata linjastoa eteenpäin. Turhan tehokasta omaan makuuni. Kiitos muutamille myyjile, jotka ovat tilanteen tasalla, ja hidastavat omaa tahtiaan ostajan mukaan

Ja onneksi kaikilla ketjuilla ei ole puntarisysteemiä itsepalvelukassoilla. Pelkkää asiakkaan kiusaamista hankaloitamassa käyttöä. Jos joku haluaa varastaa tuotteen, ei hän sitä kassalla tee.
 
vierailija
Lähinnä mua ärsyttää myyjäkassoilla se, jos on enemmän ostoksia ja pitää heittää ne äkkiä kassiin, että seuraava pääsee. Mut senkin voi korjata käyttämällä ostoskärryjä, niin voi lapata ne väliaikaisesti sinne ja sitten syrjemmässä pakata fiksusti.

Haluan tukea nuorten työllistymistä ja opiskelijoiden toimeentuloa. Enkä tykkää siitä, että joku hönkisi niskaan ip-kassalla saatikka rupeisi penkomaan mun laukkuja.
 
perheenäiti_
Lähinnä mua ärsyttää myyjäkassoilla se, jos on enemmän ostoksia ja pitää heittää ne äkkiä kassiin, että seuraava pääsee. Mut senkin voi korjata käyttämällä ostoskärryjä, niin voi lapata ne väliaikaisesti sinne ja sitten syrjemmässä pakata fiksusti.

Haluan tukea nuorten työllistymistä ja opiskelijoiden toimeentuloa. Enkä tykkää siitä, että joku hönkisi niskaan ip-kassalla saatikka rupeisi penkomaan mun laukkuja.
Itsepalvelukassa ei ainakaan toimi ison tavaramäärän kanssa, kun siinä on niin pienet laskutilat sen viivakoodin molemmilla puolilla. Kassa-ammattilaiset saavat vedettyä tuotteet paljon nopeammin hihnan läpi ja jos tulee jotain ongelmia, niin niiden korjauskin hoituu nopeammin ammattilaiselta.

Olen käyttänyt Ikean ja Sittarin itsepalvelukassoja. Parilla tavaralla ihan ok, mutta isoilla määrillä ei toimiva.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailijakin
Totta, voisivat muovata muutamasta itsepalvelukassasta toimivamman suuremmille ostosmäärille. Muuten toimiva systeemi niidenkin kanssa, mutta pakatuille ruokakasseille ei ole kunnolla tilaa.
 
vierailija
Mitä kassamyyjä myy? Ei mitään, ei edes ilmaista hymyä. Yksikään ei ole sanonut esim. 'Huomasitko tässä lähellä olevan pakastearkun? Haluaisitko vielä ennen loppusummaa ottaa mukaan esim. jäätelöä?'
Tää on tyrkyttämistä, mistä yleensä tulee asiakkaalle paha mieli. Esim tietyissä vaateketjuissa tätä harrastetaan vähän liikaakin.
 
vierailija
on mulla muutakin hommaa kuin hoidella kassojen työt. en vaivaudu itsepalvelukassoille. tehköön sen työn se, jolle se kuuluu
itsepalvelukassan käyttö ei lisää asiakkaan työtä vaan vähentää sitä

normikassalla pitää ensin nostaa tuote kärrystä hihnalle ja sitten myöhemmin vielä kassiin

itsepalvelukassalla tuote nostetaan suoraan kärrystä kassiin vilauttaen sitä samalla lukijalle
 

Yhteistyössä