soppa / kiisseli??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja onneton
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

onneton

Vieras
mä olen varmaan tosi surkea ku en osaa tehdä soppaa lapselleni! Voisko joku pistä ohjeen miten valmistaa ku en tiiä milloin se olis valmis?? auttakaa onnetonta valmistaan..

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 09:29 onneton kirjoitti:
mä olen varmaan tosi surkea ku en osaa tehdä soppaa lapselleni! Voisko joku pistä ohjeen miten valmistaa ku en tiiä milloin se olis valmis?? auttakaa onnetonta valmistaan..

Ei paniikkia, tää on kuule helppo!!
Kiisselin perusohje
2,5dl vettä
1rkl perunajauhoja
2dl marja- tai hedlmäsosetta

Sekoita kylmä vesi ja perunajauhot kattilassa vispilällä. Kuumenna kiehuvaksi ja sekoittele koko ajan. Kun soossi kiehahtaa ja alkaa sakenemaan, niin nosta kattila pois liedältä. Lisää n.2dl tuoretta tai pakastettua marja-tai hedelmäsosetta tai ihan kokonaisia marjoja. Mausta kevyesti tavallisella tai hedelmäsokerilla (vauvalle mahd. vähän sokeria ja mieluummin sitten tota hedelmäsok.) :wave:

\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.01.2005 klo 09:29 onneton kirjoitti:

jospa ostaisit ne perunajauhot ja säilyttäisit ne omassa laatikossaan, niin sulla olisi soppa/kiisseli ohjeet aina samassa paikassa :))
-katso paketin kyljestä

Yhteistyössä