Sopivia kirppishintoja lastenvaatteille?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Meillä on aikamoinen läjä 50-90cm vaatteita, jotka mielelläni pistäisin kiertoon. Mummit ja kummit on ollu äidin lisäksi tosi innokkaita shoppailijoita. Jos vaan jossain vaiheessa saan aikaiseksi, niin vien ne johonkin itsepalvelukirppikselle. En ole itse ikinä ollut ostoksilla enkä myymässä kirpputorilla, joten hinnoitteluasiassa oon vähän hukassa.

Kuinka paljon voi pyytää esim. H&M tosi hyväkuntoisesta yksivärisestä kerran tai pari käytetystä bodysta? 50senttiä? Euron? Mites jotkut Popin tai Me&I vaatteet? Oon kuullut et jotkut maksaa niistä aika huikeita summia, mut olin ite ajatellut hinnaksi 2-5e hyväkuntoisille tahrattomille vaatteille.
Entä lasten kengät? Tosi vähän käytettyjä hyväkuntoisia kenkiä, niin ostaako kukaan 5eurolla? onko liikaa?

Kiitos jos joku viitsii auttaa ja vastata. Kkun en haluis mitenkään ylihinnoitella, ettei kukaan sit osta tai toisaalta en haluis liian halvalla myydä, kun olis kiva edes pieni voitto saada sen kirppispöytämaksun jälkeen.

Bodyistä ei kyllä kannata pyytää yli euroa, monilla hinnat esim. 80 senttiä. Joskus näkee niitä myytävän jopa neljällä eurolla!! Mutta siellähän ovat sitten myynnissä pitkään. Itse maksan niistä siihen euroon asti, jos on tosi kiva ja hyvänlaatuinen niin vähän enemmän. Mutta en mistään H&M:n bodyista.

Popin ja M&I:n vaatteista voit kyllä pyytää enemmänkin, jos ovat hyvässä kunnossa. Itse esim. maksoin juuri 8 euroa Lipfishin söpöstä mekosta.

Kengistä en osaa sanoa kun en osta niitä käytettyinä.

Bodyistä ei kyllä kannata pyytää yli euroa, monilla hinnat esim. 80 senttiä. Joskus näkee niitä myytävän jopa neljällä eurolla!!.

Täällä päin niistä pyydetään yleensä se 2-4e, ja menevät kaupaksi. Sen halvemmalla ei ole tarjolla juuri muuta kuin jotain tahraisia ja nukkaisia äp:n bodyja. Tarjontaa on vähän, kun on vain yksi pieni itsepalvelukirppis, ja kaupungin ainoat "lastenvaatekaupat" on halpa-halli ja seppälä :D Ihan vieressä ei edes ole mitään isompaa kaupunkia, jonne voisi mennä ostoksille. Riippuu siis tosi paljon paikkakunnasta, millä hinnoilla ostetaan :) Toisaalta en tiedä menisikö meandit ja ticketit taas niin kalliilla kaupaksi kuin muualla, kun tuntuu, että moni ei tunnista noita edes normaalia kalliimmiksi merkeiksi :)

Itse maksan bodeista varmaan enintään euron, varsinkin henkkamaukan yms perusbodyt. Samoin muut perusvaatteet. Ulkovaatteet/haalarit on yleensä hyväkuntosia ton kokosina, kun ne ei kerkiä kulua. Niistä ainakin ite maksaisin 5-10e jollen enemmänkin. Mekoista ja juhlavaatteista, jos on kivoja ja siistejä, menee kyllä varmaan useemmalla eurolla.

[QUOTE="vieras";27076572]Täällä päin niistä pyydetään yleensä se 2-4e, ja menevät kaupaksi. Sen halvemmalla ei ole tarjolla juuri muuta kuin jotain tahraisia ja nukkaisia äp:n bodyja. Tarjontaa on vähän, kun on vain yksi pieni itsepalvelukirppis, ja kaupungin ainoat "lastenvaatekaupat" on halpa-halli ja seppälä :D Ihan vieressä ei edes ole mitään isompaa kaupunkia, jonne voisi mennä ostoksille. Riippuu siis tosi paljon paikkakunnasta, millä hinnoilla ostetaan :) Toisaalta en tiedä menisikö meandit ja ticketit taas niin kalliilla kaupaksi kuin muualla, kun tuntuu, että moni ei tunnista noita edes normaalia kalliimmiksi merkeiksi :)[/QUOTE]

Okei. Itse kirppistelen Helsinki- Vantaa alueilla. Näkee niitä kalliimpia hintoja täälläkin, mutta itse olen täyttänyt vauvan bodyosastot vain niillä euron bodyilla. Ja tietysti nyt kaupastakin olen ostellut jotain, mutta tosi paljon myös krippikseltä. Hyvälaatuisia, ja 50c-euron hintaan.

Ticketistä ja M&I:sta näkyy pyydettävän hurjia hintoja. Itse ostan ennemmin uutena kuin vuoden, puolitoista käytettyinä vain -30% alkuperäisestä hinnasta tms.

Yksivärinen HM body hinta max 1€, kivakuosinen HM/Lindex yms 1-3euroa. M&I POP yms 2-6 euroa kunnosta riippuen.
Housuilla hinta 1-3 euroa, perus puolipotkarit max 1,5 euroa.

Kengistä itse olen pyytänyt hyväkuntoisista kuomista esim. 5 euroa ja ovat menneet. Kavatia yms. olen myynyt 10 eurolla.

Mulla oli Lindexin, HM:n ja KappAhli:In, Finnwearin, Disneyn sun muita markettimerkkisiä uudenveroisia bodyja, paitoja ym muuta eurolla ja kaikki meni. Housut myin myös 1e hintaan ja paksut puserot ja neuleet 2-3 e ja nekin sain myydyksi.
Kengät oli kalleimmat 5 e (Tutta kengät) . Sandaalit 3 e(hyväkuntoisia vain) ja kumisaappaat(Salama auto) 4 e ja kaikki katosi heti.
Mulla jäi yli 200 e käteen pöytämaksun jälkeen. Tavaraa oli, se oli hyväkuntoista ja nähtävästi osasin hinnotellakkin ne. Myin siis ensimmäistä kertaa nyt kesällä kirppiksellä.

Hei tosi paljon kiitoksia! :)

Oon menossa Espoossa joko Nellaan ja Nuttuun tai Akseliin myymään. Saa kertoa, jos jotain kokemusta on niistä!? :)

Kertokaapas vielä, että onko parempi, et vaatteita olis kerralla vähän vähemmän siinä pöydässä, kun et on hirvee läjä? Et jos kävis aina välillä viemäs lisää? Ajattelin, et itse en tykkäis penkoa mistää myllätystä kasasta, vaan kivempi olis jos olis vähemmän vaatteita ja näkis heti mitä on tarjolla.

En tosiaan mitään hirveitä voittoja tavoittele, jos nyt vaan saisi sen pöytä hinnan ja vaikka edes pari kymppiä siihen päälle, niin olis kiva. Hullua, että kirpputorilla vois pyytää jostain tietyistä merkeistä noinkin paljon, et olis vaan -30% alkuperäisestä hinnasta! Ajattelin tosiaan maksimissaan noista Me&I vaatteistakin sen 5euroa pyytää, kun ei meillä enää ole noille käyttöä ja tuosta vaatemäärästä olis kiva päästä eroon. Tekeepähän joku merkkien metsästäjä sitten hyviä löytöjä mun pöydästä!

Laittaisin niin että kävisin välillä lisäämässä, lähinnä asiakkaiden oman käytöksen vuoksi. Tosi monet penkovat ärsyttävästi, ja sekoittavat koko pöydän kamalaksi mössöksi. Niitä pöytiä ei huvita enää lähteä tutkimaan. Pienemmät kasat pysyy paremmin kuosissa.

Vie vaatetta kohtuudella, niitä isoja sekaisia kasoja ei kukaan jaksa ruveta penkomaan. Lisää sitten sitä mukaa kun tilaa tulee. Vie ensin kaikki kaikki pienet ja siitä sitten isompia kokoja, niin että viet aina yhden koon vaatteet kerralla. Hyvä jos sulla on kohtuuhinnat, meneehän paremmin kaupaksi!

Ainaki niit vaatteita on tosi helppo kattoa kun on vaan vähemmän kerralla! Jos vaan on aikaa käydä sielä kirppiksellä 1-2 kertaa päivässä, niin kannattaa täydentää sitä pikkuhiljaa.

Ite ainaki meen kirppiksellä mielummin kattelemaan sellasista pöydistä vauvan vaatteita, mitkä on siistejä ja mitkä ei oo ihan ylikuormitettuja.

Laittaisin varmaan bodyt 0,5-1,0e, nii ne varmasti menee. 3euroa on mun mielestä käytetystä bodysta liikaa, kun sillä hinnalla saa monesti alesta ja outletistä ihan uusiakin.

Bodyt/potkarit tosiaan väristä tai kuosista riippuen 1-2€, housut 2€.

Meandin vaatteet kannattaa myydä huuto.netissä. Ja sieltä saat seurattua hintoja. FB-kirppiksellä bodysta saa 10€, haalarit on siellä n.30€ korvilla, kun ovat niin haluttuja. Housut varmaan 15-25€ kunnosta riippuen. Voisin kuvitella että P.op:in vaatteet on lähes samoissa hinnoissa. Tosin itse ostin kesällä P.op:in ja Nextin vaatteita tytölle yhdestä pöydästä 2-3€ kappale hintaan ja ne ei kauaa vanhenneet siinä :)

Itse tykkään käydä enemmän Nellassa ja Nutussa, on pienempi kuin Akseli ja käyjiä vähemmän, mutta siistimpi ja vaatteet parempilaatuisia kuin Akselissa. NN:ssa pöydän hintaan kuuluu muutaman kerran päivässä pöydän siistiminen, joten ehkä sen takia siellä on mukavampi käydä. Akselissa on hirveästi muutakin tavaraa kuin lastenvaatteita ja aika paljon huonoa tavaraa joukossa, joten aina ei jaksa niin penkoa niitä aarteita. Myyjänä varmaan tuo Akselikin on hyvä, sillä ainakin lauantaisin on ihan täynnä porukkaa.

Yhteistyössä