Sopivasti kotiintulovaatetta vauvalle..?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Etelässä ollaan ja tästä talvesta ei koskaan tiedä onko pakkasta vai plussaa, kun sairaalasta kotiin lähdetään.

Niinpä riittääkö:

body&potkarit + velourkokopuku, villasukat, rukkaset, toppapuku, kypärämyssy+pipo? Jos onkin kova pakkanen otan mukaan vielä fleecepeiton, jonka vois laittaa turvaistuimen päälle...

Mitäs meinaatte, riittääkö vai paistuuko vauva suorastaan tässä varustuksessa? :D

Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
aikasta paljolta kuulostaa...en laittais kun ehkäpä lyhyt hihaisen tuon velour puvun alle

Höh. Mä en ole varanuut ainuttakaan lyhythihaista tälle vauvalle :( pitänee käydä ostamassa. Vai voisko ton velourpuvun jättää kokonaan pois, jos ei ole pakkasta?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mun mielestä:
aikasta paljolta kuulostaa...en laittais kun ehkäpä lyhyt hihaisen tuon velour puvun alle

Höh. Mä en ole varanuut ainuttakaan lyhythihaista tälle vauvalle :( pitänee käydä ostamassa. Vai voisko ton velourpuvun jättää kokonaan pois, jos ei ole pakkasta?

joo voi jättää pois.

Jeps... Myös niinpäin onnaa että jätät sen velour puvun pois. Lyhyt hihaisia ei hirveästi ainakaan meillä talvella tarvittu... Vähän maku asia.

Villasukat olivat kovassa käytössä. Hanskoina mulla oli ne äippäpakkusen tumput siis ne froteiset, kun kädet jäi kuitenkin hihoihin viel.

Ja tosiaan peitolal voi säädellä lisää lämpöä jos tarvetta

Ihan sopivalta kuulostaa, meidän helmikuisella oli suurinpiirtein sama setti kun pääsi kotiin - ilman kypäräpipoa tosin, kun missään ei ollut alle 60cm ja tuo kuuskymppinen oli aaaaaivan liian iso. Virittelin sitten sellaisen fleecenpätkän suojaamaan kaulaa ja niskaa, ja päässä murulla oli kaksi puuvillapipoa (kun kunnon toppapipojakaan ei löytynyt mistään tarpeeksi pieniä) ja huppu.

Mutta meillä olikin kokonsa puolesta keskoseksi luokiteltava vauva.

Meillä oli monta velourpukua ja siksi lyhythihaisia myös. Kuuma tuli jos oli pitkähihainen ja taas napinväleistä pääsee kylmää ja osuu iholle jos ei ole mitään alla.

Alkuperäinen kirjoittaja upupaepops:
Ihan sopivalta kuulostaa, meidän helmikuisella oli suurinpiirtein sama setti kun pääsi kotiin - ilman kypäräpipoa tosin, kun missään ei ollut alle 60cm ja tuo kuuskymppinen oli aaaaaivan liian iso. Virittelin sitten sellaisen fleecenpätkän suojaamaan kaulaa ja niskaa, ja päässä murulla oli kaksi puuvillapipoa (kun kunnon toppapipojakaan ei löytynyt mistään tarpeeksi pieniä) ja huppu.

Mutta meillä olikin kokonsa puolesta keskoseksi luokiteltava vauva.

No mullakin on tuo 60 cm äitiyspakkauksen kypärämyssy. Siihen päälle ajattelin laittaa sen äitiyspakkauksesta tulleen pipon, kai se kypärä sitten pysyy paikoillaan..? Kauheen vaikee ajatella kuinka pieni se vauva sitten oikeen onkaan :D

Body+potkarit + päällyspuku riittää...ei kai se kakara mikään eskimo ole?

MITÄ puet sille päälle, kun ulkona on -25 astetta. Jotain suhteellisuudentajua hei!
Autolla käsittääkseni kuljette ovelta ovelle?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Body+potkarit + päällyspuku riittää...ei kai se kakara mikään eskimo ole?

MITÄ puet sille päälle, kun ulkona on -25 astetta. Jotain suhteellisuudentajua hei!
Autolla käsittääkseni kuljette ovelta ovelle?

No en mä ihan pientä tosiaan ole viemässä ulos -25 asteen pakkasella ja kuten sanottu niitä päiviä täällä etelässä tuskin montaa on, jos on yhtäkään!

Alkuperäinen kirjoittaja kuokkavieras:
body+potkarit ja toppis olisi minun valinta ja sen lisaksi peitto tai vaikka parikin jotka on helppo ottaa pois/lisata sen mukaan miten on tarvis.

No tätä minä yritin jo sanoa, mutta toiset näköjään tykkää tukehduttaa mukulansa ennenkuin sitä on saatu edes kotikynnyksen yli :whistle:

Yhteistyössä