Sopiva summa rippilahjaksi?

• Viestiketjun aloittaja paljonko on paljon?
  • Ensimmäinen viesti
paljonko on paljon?
Miehen veljen lapsi pääsee ripille ja meidät on kutsuttu juhliin. Mikä on nykyään passeli rahasumma lahjaksi? Viimeksi oon ollut rippijuhlissa markka-aikana (eli vuonna kivi ja nolla) ja silloin "hyväksytty" summa oli 50-150 mk. Ajateltiin antaa 30 e, onko se teidän mielestä ok, vai liian vähän?

mip
Kyllä 30 euroa on oikein sopiva mielestäni :) Ja voittehan te käydä sen pankissa tekemässä shekiksi. Tuo shekki tuli mieleeni vain siitä, kun joskus olen kuullut että pelkkää rahaa on kylmä antaa tai jotain! :D Mutta oikein hyvä noinkin :)

a.p.
20e on sopiva. Oletteko rikkaita? Noh sittenhän teiltä piisaa vaikkapa satku
Eipä olla rikkaita, ei. Oon kotihoidon tuella ja mies on ollut viimeisen kuukauden osa-aikalomautettuna.

Lisään vielä, että rippilapsen vanhemmat on meidän lapsen kummeja, mutta kummilusikan ja synttärikorttien lisäksi he eivät ole viiden vuoden aikana muuten lastamme muistaneet. Mutta eihän tämä rippilapsen "syy" ole. Eikä lahajattomuus minua haittaa mitenkään (leluja ja muuta romua 3 lapsen perheestä löytyy). Mutta kunhan lapsi kasvaa, niin häntä voi harmittaa se, että sisarusten kummit muistavat heitä, mutta hänen kumminsa ei.

Yhteistyössä