sopiva rahalahja omalle lapselle, joka täyttää 11v?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja paljonko
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";23551392]Käytöstäkin riippuu. Jos menee pankkitilille odottamaan myöhempiä hankintoja, niin voisin antaa 100 euroa.[/QUOTE]

no onpas tyhmä lahja, jos ei saa mitään NYT vaan menee odottamaan myöhempää. jos noin aikaa tehdä, niin silloin pitää kyllä antaa myös jotain nyt heti.

Riippuu, mitä aikoo rahalla ostaa. Jos jotain pientä kivaa, antasin 20e. Jos taas säästää johkin (pleikkari, trampoliini, polkupyörä, mihin ikinä nyt säästääkin), antasin 50-100e.

[QUOTE="...";23551431]20 olen antanut..ei sitä markka aikanakaan olisi antanut 300 mk ..vai annoitteko :O[/QUOTE]

No et sä voi markka-aikaa tähän aikaan verrata...

omalle lapselle tuon vaikka kuun taivaalta. Aika vähän synnärilahjaksi. Me sijoitetaan
toi summa kuukausittain lapselle.
Varmaan esim. uusi hieno polkupyörä olisi mukavampi kuin toi 100 euroo tilille.
Lapsella on sentään synttärit.

kääntäkää markoiksi, ja miettikää, miten itse saitte aikanaan tuossa iässä? 5o mk oli jo iso raha, tänäpäivänä 5-10 e ei saa mitään, mutta 20e on kuitenkin jo enemmän mitä vanha satanen aikanaan

[QUOTE="vieras";23551412]no onpas tyhmä lahja, jos ei saa mitään NYT vaan menee odottamaan myöhempää. jos noin aikaa tehdä, niin silloin pitää kyllä antaa myös jotain nyt heti.[/QUOTE]
Juu, ei olla annettu rahaa synttärilahjaksi, mutta joululahjaksi on annettu. Nuorilla rahalahja on ok, vaikka se jäisi odottamaan tilille tulevia tarpeita. Joku voi haluta säästää mopoon tai johonkin muuhun isompaan. Siten rahalahja ei ole mitenkään tyhmä, mutta useimmat 11-vuotiaat ovat vielä liian nuoria ajattelemaan pitemmälle tulevaisuuteen. Vähän vanhemmille sopii hyvin.

Mä laitan lapsille joka kuukausi rahaa tilille tulevan varalle, joten en sen takia anna rahaa lahjaksi. Annan mieluummin jonkun tavaran, mitä haluaa ja toivoo. Tai vaikka jonkun elämyksen tai kokemuksen, jos sellaista haluaa, vaikkapa laivamatka tms.

Mä laitan lapsille joka kuukausi rahaa tilille tulevan varalle, joten en sen takia anna rahaa lahjaksi. Annan mieluummin jonkun tavaran, mitä haluaa ja toivoo. Tai vaikka jonkun elämyksen tai kokemuksen, jos sellaista haluaa, vaikkapa laivamatka tms.

Minä kans säästän lapsen tilille joka kk, ja lisäksi annan kuukausirahaa. Maksan kyllä risteilyä yms. menoja ilman synttäreitäkin. Tähän asti olen/lapsi on keksinyt aina hyvän tavaralahjan, joka on isänsä kanssa ostettu kimpassa.

[QUOTE="vieras";23551622]Miksi antaa omalle lapselle lahjaksi rahaa (ellei lapsi säästä jotain isompaa varten)?? Eikö 11v:lle riitä jos saa lahjaksi jonkun toivomansa tavaran/elämyksen?[/QUOTE]

kaikki ei halua tavaraa, vaan haluaa rahaa ja ostella sillä , mitä haluaa, ja hengailla kavereiden kanssa ja ostella.

Yhteistyössä