Sopiiko Sverre suomalaiseen suuhun?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "iida"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

"iida"

Vieras
Täällä mietitään esikoispojalle nimeä ja kysyisinkin teidän mielipiteitä nimestä Sverre. Onko nimi hankala lausua? Ymmärtääkö nimen kirjoitusasun kuullessaan nimen?

Mieheni on norjalainen ja haluaisimme nimen, joka sopisi sekä norjalaisten että suomalaisten suuhun. Monet suomalaiset nimet ovat ”hankalia” norjalaisille ja pidän itse enemmän norjalaisista nimistä, joten haluaisimme sellaisen etunimeksi. Toiseksi nimeksi tulee sitten joku suomalaisempi, sitäkin saa ehdottaa!

Sopii minun mielestä. Lapset muutenkaan harvemmin osaa täydellisesti nimiä lausua ja eihän se haittaa.

Mummoille tietysti voi vähän tuottaa hankaluuksia, mutta nykyään annetaan muutenkin niin erikoisia nimiä ihan suomalaisille lapsille, että niidenkin kanssa mummot ovat varmasti hätää kärsimässä.

Aikuiselle helppo lausua, mutta lapselle ehkä ei. Mutta ei mua ainakaan häiritse, kun ei kaikki lapset osaa tyttäreni nimeä sanoa (tytär itse kyllä näin 2-vuotiaana osaa eikä r-viasta tietoakaan), vaikka onkin suomea. Lempinimet helpottaa asiaa kavereitten kanssa. :)
Ja tuon nimen kirjoitusasun varmasti moni ymmärtää kuullessaan nimen.

Mun mielestä tuo ehdotettu Axel kuulostais hyvältä tuohon perään. Miksei tietty Akselikin.
Ehkä vähän sellainen 'miedompi', koska mulle tuo Sverre kuullostaa melko vahvalta nimeltä (ehkä noilla ärrillä vaikutus asiaan). Mä en nyt vain keksi suomalaisia nimiä, kun mieleen tulee vain Magnus, Henrik, Niklas jne. (ihan tuttuja nimiä toki Suomessa). :)

Alkuperäinen kirjoittaja alkuperäinen iida;24300162:
Ajattelinkin, että joku saattaa tulla heittämään aiheesta jotain erittäin hyvää vitsiä. En kuitenkaan halunnut uskoa, että tältäkin palstalta löytyy narreja. Olehan ylpeä itestäs kun keksit näinkin hyvän vitsailun aiheen!
Olen vähintäänkin yhtä ylpeä kuin esikoispoikasi Sverre olisi nimestään.

Yhteistyössä