Sony Handycam -viedokamera

En tiedä onko tällä palstalla luvallista kysyä tällaisia asioita, mutta poistakaa, jos mielestänne asiatonta. Olen yrittänyt kysyä tätä asiaa Sonyn asiakaspalvelusta jo puoli vuotta sitten, mutta eipä ole vastausta tullut...Asiaan: olen yrittänyt tallentaa cd:lle videoita, jotka olen kuvannut Sony Handycam DCR-HC24E -kameralla. Kaikki sujuu ok siihen ati, kunnes pitäisi alkaa nauhoittaa cd:lle. Ohjelma ei jostain syystä löydä levyä, vaan ilmoittaa "aseta tyhjä cd-levy asemaan". Vika ei ole levyssä, olen yrittänyt useammallakin eri merkkisellä. Käytän tallennukseen kameran mukana tullutta usb-kaapelia, käyttöjärjestelmänä win2000. Mikähän avuksi, ei ole mitään mieltä ostaa jatkuvasti uusia kasetteja kameraan vaan siksi, ettei ohjelma toimi...?
 
Hei vaan, iina65

Tilanteessasi on niin monta muuttujaa, etten voi selvittää asiaa yksiselitteisesti tällä palstalla. Tietokoneen kiintolevylle siirretyn video-ohjelman voi kopioida joko CD- tai DVD-levylle. Video CD:n kuvanlaatu on vaatimaton verrattuna DVD-levyn laatuun, joten suosittelen DVD-levyjen käyttöä. Materiaalin siirto ja levyjen "poltto" sujuvat lukuisilla eri ohjelmilla, jotka eivät ole laitemerkkisidonnaisia. Yhteenkytkettyjen laitteiden ja ohjelmistojen käsikirjat kannattaa lukea pikkutarkasti läpi. Helpoin tapa tehdä korkeatasoisia levyjä on Sonyn erillinen DVD-asema, johon kamera kytketään suoraan ilman tietokonetta. Käytän itse laitetta säännöllisesti ja pidän sitä todella kätevänä. Parilla napin painalluksella laite kelaa kamerassa olevan nauhan alkuun ja kopioi sen automaattisesti DVD-levylle. Toimintoja hallitaan pienen värinäytön avulla. Sama laite kopioi DVD-levylle myös digikuvia, jonka jälkeen niitä voidaan katsoa televisiosta tavallisen DVD-soittimen avulla. Laitteeseen sopivat kaikki muistikortit, ja myös VHS-videonauhat siirtyvät helposti kuvanauhurista DVD-levylle. Tämän mainion "yleiskopiokoneen" tyyppi on VRD-MC5 ja suositushinta 295 euroa. Katso lisätietoja Internetin sivulta www.sony.fi , löydät tuotteen videokameroiden lisätarvikkeista.

Sony-videotohtori

 

Yhteistyössä