Solariumista tietävät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja -miia-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

-miia-

Vieras
Tarkoituksena olisi kokeilla ensimmäistä kertaa solariumia ja ajattelin sen neljä minuuttia olla (kyseessä solarium, jossa seisotaan, eli ei se perinteinen kaappisolarium).
Enkä ole ajatellut toista kertaa käydä, vaan tosiaan vain tämän yhden neljän minuutin kerran.

- Saako tuossa ajassa minkäänlaista rusketusta?
- Kuinka kauan solariumrusketus yleensä kestää?
- Onko tuloksena nätti rusketus vai voiko olla, että tulen oranssina pois?
- Kuinka iso haitta on yhdestä solariumkerrasta, kun kyse on noinkin lyhyestä ajasta?

Kiitoksia, jos joku jaksaa vastailla.

Eikös solarium ole kuitenkin tehokkaampaa kuin auringon ottaminen, niin luulisi neljässä minuutissa jotain tapahtuvan vai onko se ihan turhaa, kun on jo jonkinnäkönen rusketus pohjana?

Mun pitää käydä ainakin 5 kertaa tuo 20min että saa kunnon rusketiksen. Hengissä oon viellä enkä ole palanut kertaakaan, toisin kun auringossa palan helposti. Sitten kun kunnon rusketus on saatu käyn noin kerran kk niin se pysy nättinä.

Eikös solarium ole kuitenkin tehokkaampaa kuin auringon ottaminen, niin luulisi neljässä minuutissa jotain tapahtuvan vai onko se ihan turhaa, kun on jo jonkinnäkönen rusketus pohjana?

4minuutissa et kyllä saa minkään näköistä rusketusta aikaiseksi. Oo siellä heti 15min jos sulla jo valmis rusketus pohjalla,sit voi jotain rusketusta tarttua.
Mistä sä oot löytänyt sellasen solariumin missä seistään? Viime kesänä oltiin Pärnussa ja hotellissa oli sellanen härveli missä seistään, kävin siellä 2 kertaa ja en saanut väriä tippaakaan. Tais olla ihan tavalliset loisteputket siinä hökötyksessä.

no älä ainakaan varttia ole, jos palat herkästi. Jos ihan oikeasti haluat rusketusta, käy useamman kerran, ekalla kerralla muutama minuutti ja seuraavilla kerroilla enemmän.

Kaverini on siellä käynyt ja todennut hyväksi, en siis itsekään tiedä tarkalleen, että missä päin Tampereen keskustaa se on.

Haluaisin tosiaan käydä vain yhden kerran siellä, koska haluaisin saada hieman paremman rusketuksen ja itseruskettavia tms. en jaksa ruveta laittelemaan.

Vahvistuiskohan rusketus kahdeksassa tai kymmenessä minuutissa?
Vai täytyykö vaan luopua ajatuksesta.

4 minuutissa et saa minkäänlaista tulosta aikaiseksi. Itse olen talvenvalkoisenakin ollut ihan sen koko ajan, n. 15 min, ja sillä saan ihan pienen punerruksen ja rusketuksen aikaiseksi.

Itse käytin solariumia ennen etelään lähtöä noin 15 kertaa, ja paluun jälkeen kävin viellä monen monta kertaa, muutaman kerran viikossa 20 min. Käytin itse myös tota siuhkusolariumia. Ennen etelään lähtöä aloitin olemalla 5 min, seuraavalla kerralla viikon päästä 7 min, seuraavalla kerralla taas viikon päästä 12 min, ja sitä seuraavalla viikon päästä 15min. Sen jälkeen kävin pari kertaa viikossa ja olin 20 min. Hyvä aloittaa hitaasti, ettei iho pääse palamaan. Kyllä, solarium voi polttaa ihan aivan kuten aurinko, mutta se tekee ilkeempää.

- Saako tuossa ajassa minkäänlaista rusketusta?
o Kun tulet ulos laiteesta, olet luultavasti hieman ruskeampi kun sinne mennessä, mutta se häviää hyvin nopeasti.
- Kuinka kauan solariumrusketus yleensä kestää?
o Itse lopetin noin vuosi sitten ja kesän alussa olin jo aika valkonen.
- Onko tuloksena nätti rusketus vai voiko olla, että tulen oranssina pois?
o Kyllä se ruskeeks ruskettaa.
- Kuinka iso haitta on yhdestä solariumkerrasta, kun kyse on noinkin lyhyestä ajasta?
o No eihän se haitta kovin suuri ole, mutta riskitöntä se ei ole.

Yhteistyössä