Sokerointi vai epilointi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Kumpi parempi säärikarvojen poistoon? Molemmissa on puolensa, mutta nyt pitäisi osata päättää, että ostanko epilaattorin vai yritänkö saada ajan sokerointiin.

[QUOTE="vieras";26337184]Sokerointi. Ehdottomasti.[/QUOTE]

No joo, ainakin se on kivuttomampaa. Mutta tulee pahuksen kalliiksi ja aikataulujen sovittaminen on usein haasteellista.

Sitten tullaan taas siihen, että mikä sopii kenellekin... Mulla on niin voimakas karvankasvu, ettei oo tosikaan. Sokeroinnin tekijä lupasi 4 viikoksi sileät sääret. Lähdin sokerointia seuraavalla viikolla "ilman huolen häivää jalkakarvoista" etelään, ja karmee sänki alkoi puskemaan...Ja eiku höylien ostoon...
Joillakin onnellisilla tuo sokerointi vaikuttaa hillitsevästi karvojen kasvuun (ainakin pitkässä juoksussa), mutta itse en taida kuulua tuohon joukkoon..

[QUOTE="Satu";26337304]Sitten tullaan taas siihen, että mikä sopii kenellekin... Mulla on niin voimakas karvankasvu, ettei oo tosikaan. Sokeroinnin tekijä lupasi 4 viikoksi sileät sääret. Lähdin sokerointia seuraavalla viikolla "ilman huolen häivää jalkakarvoista" etelään, ja karmee sänki alkoi puskemaan...Ja eiku höylien ostoon...
Joillakin onnellisilla tuo sokerointi vaikuttaa hillitsevästi karvojen kasvuun (ainakin pitkässä juoksussa), mutta itse en taida kuulua tuohon joukkoon..[/QUOTE]

Minulla myös jo kahden viikon päästä sokeroinnista alkaa karvat tunkea taas esiin. Ja sittenhän siinä joutuu sen 2-3 viikkoa piilottelemaan karvaisia sääriään, ennenkuin voi uudestaan mennä sokerointiin.

Siksi ajattelinkin, että tuo epilointi voisi olla parempi. Ja eikös mikä tahansa juurineen karvat irroittava karvanpoisto hillitse karvojen kasvua, jos on hillitäkseen.

Juurineen poistavat menetelmät hillitsevät karvankasvua, mutta jos on voimakas jo ennestään niin ei kannata odottaa mitään taikatemppua, se voi vaatiia vuosien poistoa että alkaa näkymään vähentyminen... Eli kannattaa sokeroida talvellakin..

Sokeroinnilla lähtee juurineen paremmin kun vahalla tai epilaattorilla. Sokeri on ihonlämpöistä, se uppoaa karvatuppeen ja flikataan karvankasvun suuntaan jolloin ei tule kulmaa mihin karva katkeaisi. Vaha tekniikalla riuhtaistaan vastakarvaan jolloin iso osa karvoista katkeaa, epillaatorilla ei myöskään päästä niin hyviin tuloksiin kun sokerilla.

Yhteistyössä