Sokeritoukista!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja apua!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

apua!

Vieras
Eli siis ennen mulla niitä oli vaan kylppärissä mutta nyt oon löytäny niitä jo sohvastakin, lattialistojen luota ja kohta varmaan sängystäkin:/ Mikä keinoksi? Monta konstia olen kokeillut. Milläs kannattaa sänky ja sohva myrkyttää kun muuttaa pois ettei ne tule mukana? Auttakaa oon ihan hysteerinen!:D Kammoan kaikkia ötököitä, en saa öitänikään nukkua rauhassa kun välillä pitää nousta kattomaan ettei niitä vaan sängyssä oo://

Osta Biokill- suihketta (mm. isommat marketit). Suihkutat sitä mihin ikinä keksitkään, sen jälkeen vaan noukit kuolleet toukat pois. Suosittelen myrkyttämään mm. kaikki lattialistat kylppärin lähettyvillä, koska lisääntyvät usein sen tyyppisissä tiloissa.

Osta Biokill- suihketta (mm. isommat marketit). Suihkutat sitä mihin ikinä keksitkään, sen jälkeen vaan noukit kuolleet toukat pois. Suosittelen myrkyttämään mm. kaikki lattialistat kylppärin lähettyvillä, koska lisääntyvät usein sen tyyppisissä tiloissa.

en tykkää myrkytteistä! se mikä tappaa voi aiheuttaa myös ihmisen elimistöön jotain!? (ja miks syövät)

Itse sain aikoinani sokeritoukkaongelman jotenkuten kuriin, kun kaadoin lattiakaivoihin suolaa. Ja muistaakseni joskus laitoin myös jotain eukalyptusta (?) kun jostain kuulin, että se toimii. Ja siis suoraan sinne lattiakaivoon ja suolaa myös siihen ympärille. Okei suihkun lattiakaivo voi olla haastava kun se suola siitä suihkun jälkeen lähtee pois. :)

Meillä ne ei kyllä levinneet sohvaan asti vaikka jonku joskus näin olohuoneen lattialla luikertelevan.

Oli niin mun tekstiä.

Ja mistä pirusta niitä tulee?????
Ei meillä nyt pitäs mitenkään yli sekasta olla vaikka lapsia 4kpl
joka päivä imuroin ym

Mutta mäkin tein havaintoja ennen vain vessassa sitten niitä alkoi näkyä eteisessä,keittiössä,tiskipöydällä ja järkyttävin löytö divaanin sisältä missä petivaatteita mutta lapset syöneet sohvalla ja sinne oli väliin tippunut roskia ja murusia
Mutta oon kans aatellut että valtaavatko kohta sängynkin :(

Mä pelkään ja vihaan ötököitä ja olen ihan hysteerinen.
Asutaan rivitalossa eli olisiko naapureilla sama ongelma? En oo kehdannut kysyä että jos heillä ei oo niin pitävät sit mein kämppää läävänä. (asutaan rivarin keskellä eli molemmin puolin on vielä 2 asuntoa)

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;26272087:
Oli niin mun tekstiä.

joka päivä imuroin ym

Mutta mäkin tein havaintoja ennen vain vessassa sitten niitä alkoi näkyä eteisessä,keittiössä,tiskipöydällä ja järkyttävin löytö divaanin sisältä missä petivaatteita mutta lapset syöneet sohvalla ja sinne oli väliin tippunut roskia ja murusia

Asutaan rivitalossa eli olisiko naapureilla sama ongelma? En oo kehdannut kysyä että jos heillä ei oo niin pitävät sit mein kämppää läävänä. (asutaan rivarin keskellä eli molemmin puolin on vielä 2 asuntoa)

Jostain myös ongelmani aikaan kuulin (asuttiin itsekin rivarissa), että koko talon viemäriverkostot pitäisi myrkyttää kun ne elukat asuu niissä. Eli se on varmasti koko talon ongelma. Ja ei auta, että itse pitää paikat siistinä jos siinä talossa asuu joku muu joka ei ole yhtä siivo. :(

Riittää kun taloyhtiössä on yksi sontaläjä joka säilöö ruokiaan, pyykkejään ym. lattioilla niin tuo elukat leviää listoja ja putkistoja (ja ilmanvaihtokanavia) pitkin. Jos on vanha alue niin ongelma voi olla useammassakin talossa (viemärien välityksellä).

Mun neuvo on hylkää kamat ja juokset karkuun. Niistä piruista ei pääse kuin muuttamalla eroon kun kerran pääsevät villiintymään :mad:

Sokeritoukot syö myös ihan paperia, ihosoluja, hiuksia... Kaikilla löytyy hiuksia lattioilta.

Meillä vanhassa kerrostalossa sokeritoukkia löytyy vain vessasta. Onnistun joskus yllättämään toukan laittamalla valot päälle ja se ei raukka ehdi vipittää pakoon ennen kuin litistän sen. Tosi isoja kyllä jotkut ovat, lähemmäs kaksi senttiä.

[QUOTE="lähettäjä";26272086]Itse sain aikoinani sokeritoukkaongelman jotenkuten kuriin, kun kaadoin lattiakaivoihin suolaa. Ja muistaakseni joskus laitoin myös jotain eukalyptusta (?) kun jostain kuulin, että se toimii. Ja siis suoraan sinne lattiakaivoon ja suolaa myös siihen ympärille. Okei suihkun lattiakaivo voi olla haastava kun se suola siitä suihkun jälkeen lähtee pois. :)

Meillä ne ei kyllä levinneet sohvaan asti vaikka jonku joskus näin olohuoneen lattialla luikertelevan.[/QUOTE]

mäntysuovalla! laatat!

Meillä vanhassa kerrostalossa sokeritoukkia löytyy vain vessasta. Onnistun joskus yllättämään toukan laittamalla valot päälle ja se ei raukka ehdi vipittää pakoon ennen kuin litistän sen. Tosi isoja kyllä jotkut ovat, lähemmäs kaksi senttiä.

Mä sain tarpeekseni kun pimeässä menin hakemaan vesilasillista. Pysähdyin olohuoneen ikkunan eteen juomaan ja katselin pimeälle pihalle. Sit jotain kutittavaa menee varpaideni välistä, valot päälle ja sellainen varmasti 2cm paksukainen lähti karkuun isovarpaani vierestä. Sitä ennen näkynyt noita vain vessassa toisessa päässä asuntoa :$

Riittää kun taloyhtiössä on yksi sontaläjä joka säilöö ruokiaan, pyykkejään ym. lattioilla niin tuo elukat leviää listoja ja putkistoja (ja ilmanvaihtokanavia) pitkin. Jos on vanha alue niin ongelma voi olla useammassakin talossa (viemärien välityksellä).

Mun neuvo on hylkää kamat ja juokset karkuun. Niistä piruista ei pääse kuin muuttamalla eroon kun kerran pääsevät villiintymään :mad:

Tuo vaateläjä juttu on kyllä niin totta. Mun ukko jättää vaatteitaan mihin milloinkin ja pari kertaa kun oon nostanut vaatteen niin sieltä on vilistäny pari toukkaa :( Ja voi luoja kun mä huusin nyt se on onneks tajunnu et se nostaa vaatteensa ees johonkin ylös ja likaset vaatteet jätetään rappuselle jos ei heti viä ylös.

Sokeritoukat lisääntyy viemäreissä. Ja joku viisaampi on joskus sanonut, että niiden ilmestymisen syy voi olla kosteusvaurio kosteissa tiloissa siis kylppäri, sauna, wc ja myös keittiö.

Itse olen saanut ne hetkellisesti pois nurkista laittamalla ensin ruokasoodaa viemäriin sen perään suolaa ja päälle vielä etikkaa (ihan perus etikkaa ei mitään viinietikoita), ja tämä coktail sitten KUOHUU paljon. Jos määriä pitäis sanoa niin desilitra "kuivia" ja 2desilitraa märkää.

Älä päästä lapsia eikä kotieläimiä lähelle kun alat kuohuttelemaan, käy meinaan henkeen hieman. Älä sinäkään jää sitä haistelemaan. Pari tuntia anna vaikuttaa ja kaada sitten niin kuumaa vettä perään kuin hanasta saat.

Eräs kaverini teki tuon ja sanoi ettei oo sen jälkeen niitä öttiäisiä näkynyt.

Alkuperäinen kirjoittaja minäkin;26272087:
Oli niin mun tekstiä.

joka päivä imuroin ym

Sokeri toukat ei sinua syö! Ne pelkää valoa!

[QUOTE="vieras";26272346]Sokeri toukat ei sinua syö! Ne pelkää valoa![/QUOTE]

Mites tuo kirppis vaate liittyy??? Mutta olen ostanut kirppikseltä vaatteita.

Tiedän myös että ovat pienempiä kun minä mutta mä en voi pelolleni mitään ja mä pelkään kaikkia ötököitä hämähäkkejä,murkkuja,kärpäsiä ym mutta toukkaeläimet ovat ne kaikkein pahin

Te kenellä niitä on niin näettekö niitä päivittäin?viikottain? vai satunnaisesti silloin tällöin? Mites talvella?

Sokeritoukat pysyttelevät pääasiassa löytämänsä ravinnonlähteen läheisyydessä.[6] Ravinnoksi käy lähes mikä tahansa tärkkelyspitoinen aine. Sokeritoukat syövät leivänmuruja[5], jauhoja, kuivattua lihaa[4], ja niitä voi löytää muropaketeistakin[8]. Sokeritoukat kykenevät myös hajottamaan selluloosaa. Tapettiliima, kirjojen sidontaan käytetty liima, homeinen paperi ja valokuvat maistuvat sokeritoukille. Ne voivat myös tehdä reikiä likaisiin tekstiileihin, nahkaan[5], kumiin[4] ja synteettisiin materiaaleihin. Ihmisestä pudonneet hiukset, ihokarvat, ihosolukko ja lika ovat sokeritoukkien ruokaa kylpyhuoneissa. Sokeritoukkien runsaus voi olla merkki huoneiston kosteusvauriosta, koska sokeritoukat syövät myös homesienten rihmastoja ja itiöitä.[5] Sokeritoukat käyttävät usein proteiinilähteinään muiden kuolleiden hyönteisten raatoja.[3] Ne voivat syödä myös oman lajinsa tyhjiä kuoria tai jopa toisia vahingoittuneita lajitovereitaan.[8] Yksilö voi selvitä jopa vuoden ilman ravintoa.[4]

[QUOTE="vieras";26272424]Meillä on vessassa näkynyt muutama sokeritoukka lattialla eikä siellä ole lattiakaivoa. Mistä ne oikein tulee?[/QUOTE]

Lavuaarista luultavasti, ellei sitten ilmastointihormista tai rakenteita pitkin naapurista. :)

meillä oli niitä työpaikalla(vanha puutalo);hvisivät kun laitoin aamulla täyden valaistuksen kun saavuin töihin(vilistivät piiloon lattiakaivoihin ja viemäreihin.Keitin veden keittimellä vettä ja kaadoin sen kiehuvana lattiakaivoihin ja lavuaareihin,kannullinen kuhunkin.Toisitin viikon ajan joka aamu.Toukat vähenivät.

Yhteistyössä