Sokerirasitustesti raskaana ollessa

vieras
Juot hissukseen niin ei tule pahaa oloa. Eikä se litku ole itsessään pahaa. Itsellä meinasi röyhtäyttää :) Saa olla evästä mukana, mutta sen saa tosiaan syödä vasta viimeisen verikokeen jälkeen.

Sandra
Mulla ei koko testi onnistunut. Join muutaman kulauksen litkua ja oksensin labratädin roskikseen...... =( Muutenkin oli ollut huono olo koko raskauden ajan ja kun oli vielä syömättä ja heti aamulla joutui sitä juoda niin se oli siinä sitten.

ei se muuten ollu epämiellyttävää kuin se ajan kuluminen 2h piti siellä istuskella ja mihinkään ei saanu liikkua :headwall:

evästä saa olla mukana mutta ennen ei saa syödä ja sit kannattaa olla 12h ennen labraan menoa syömättä ja juomatta niin tulee totuuden mukaiset arvot.

Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Sisu:
Onko se epämiellyttävä kokemus? :x
Ei minusta.Kuten joku kuvaili, väljältä kokikselta maistuu. Juodaan sellanen 0,33 pullo. En sit tiedä et jos sokereissa on häikkää, niin tuleeko sit joku olo. Mulla ei hämminkiä ollu. Aikaa vaan meni ja pers puutui vanhoja lehtiä lukiessa, ei muuta.

Ei mullekaan tullu paha olo. Mutta siinä litkussahan oli joku aika miten nopeesti se piti juoda? Niin mä vetäsin sen melkein yhdellä huikalla mutta kyllä jo janottikin siinä vaiheessa. Kaikista ärsyttävintä siinä oli justiinsa se ajan kuluttaminen.

mulla 2 kertaa tehty sokerirasitus tämän ensimmäisen aikana,ja ei omasta mielestä ollu epämielyttävä kokemus...tietty vähän huikoo sen paastoamisen takia. ja tosiaan ei saa juoda eikä syödä mitään koko sen aikana, kun viimenen verikoe on otettu niin sitte saa ja suositellaanki jotain syömään ja juomaan...

Alkuperäinen kirjoittaja Sandra:
Mulla ei koko testi onnistunut. Join muutaman kulauksen litkua ja oksensin labratädin roskikseen...... =( Muutenkin oli ollut huono olo koko raskauden ajan ja kun oli vielä syömättä ja heti aamulla joutui sitä juoda niin se oli siinä sitten.
Tätä mä just pelkään. Kun aamut on niin helvetin vaikeita kotonakin, nin mites sit kun pitää istua jossain tk:n aulassa mummojen kans... Kotona pitää tosiaan aamupalan jälkeen päästä pitkälleen, kun tulee niin heikko olo, ja tuntuu et taju lähtee...

Viera
Juoma ei ollut niin pahaa kuin luulin vaikka ei sitä huvikseen joisi. Aluksi istuin ja lueskelin mutta sitten alkoi pyörryttää ja tuli oksettava olo. Lopun aikaa makoilin ja silloin tietysti närästi. Heti viim. verikokeen jälkeen kaivoin eväät ja söin siinä vuoteen reunalla, se helpotti. Mutta testin jälkeen nukuin useamman tunnin, onneksi oli lomapäivä eikä tarvinnut mennä töihin.

No ei mulla ainakaan huono olo tullu vaikka olin ollu 16h syömättä ja juomatta kun menin kun nukuin vähä pommiin :ashamed: :D ja meillä ainakin voi mennä sairaalaankin sinne rasitukseen niin sieltä saa oman huoneen ja saa maata jos heikottaa kovaa :)

Alkuperäinen kirjoittaja Viera:
Juoma ei ollut niin pahaa kuin luulin vaikka ei sitä huvikseen joisi. Aluksi istuin ja lueskelin mutta sitten alkoi pyörryttää ja tuli oksettava olo. Lopun aikaa makoilin ja silloin tietysti närästi. Heti viim. verikokeen jälkeen kaivoin eväät ja söin siinä vuoteen reunalla, se helpotti. Mutta testin jälkeen nukuin useamman tunnin, onneksi oli lomapäivä eikä tarvinnut mennä töihin.
Mun pitää varmaan kysyä kans vapaaksi se päivä. Neuvola vielä sen jälkeen, niin hoh hoijaa, voin arvata jo nyt, et tää täti pökrää jossain vaiheessa siellä... No, eipä ole apu kaukana, kun tk:ssa ollaan.

vieras
Pyydät pästä labrassa pitkällesi jonnekin pritsille. Jos pystyt vaikka lukemaan, ota joku kiva kirja mukaan. Tai vaikka käsityö. Mulle sokerirasituksessa inhottavinta on verikokeen otot. Mulla niin huonot suonet. Labrahoitajakin oikein taivasteli.

onneksi ei koskaan enää
Meillä oli ihan ehtaa sokerilitkua. Hyi saatana. Ei ollu tmitään esansseja mausteena.

Ota paljon ajankulua mukaan koska joudut istumaan sen 2 h siellä käytävillä. Minä pääsin jonnekin labrannurkkaan pötköttämään ja kuuntelin samalla kaikkien muiden asiakkaiden juttuja kun kävivät verikokeissa.

Saat syödä heti vikan kokeen jälkeen joten ota eväät mukaan jos kotiin on pitkä matka.

Terkkari sano mulle äsken puhelimessa, et voin odotella vaikka neuvolan puolella sit ne tunnin pätkät, Pitää varmaan pyytää sänky sinne aulaan, et saa kellistyä pitkäkseen, jos sille tuntuu.

mimmu
No mulla ei ollut ainakaan nälkä sen juoman jälkeen.Siitä tuli hiukan samanlainen olo kuin jois tyhjään mahaan limsaa,joka nostais verensokerit hetkessä pilviin.Maku tosiaan kokismainen vaan juomista helpottaa et se on hapollista.Mulla tosin sokerit oli normaalit vaan kaverilla jolla todettiin raskausajan diabetes tuli todella huono olo_Ota evästä mukaan et saat edes jotain murua rinnanalle testin jälkeen.Kiteytettynä:huomattavasti mielyttävämpi kokemus kuin ennalta ajattelin :)

Yhteistyössä