Sokerirasitus

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja help
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

help

Vieras
Minulla on huomenna meno aamulla sokerirasitukseen,ja nyt menin pistämään purkan vahingossa suuhun. Meneekö tämän takia rasitus toiseen kertaan,vai kuin tarkkaa se on? kyseessä siis makeutusaineella makeutettu purkka,eikä se ollut kuin hetken suussa. Mietin että pitääkö minun mainita aamulla asiasta,vai saanko olla hiljaa???(aikaa alkavaan rasitukseen tulee olemaan 11h).kääk,että ihminen pitää olla niin huonomuistinen :/

Kiitos vastauksista! ehkä se ei vaikuta tuloksiin mitenkään..täällä annettiin ehdottomaksi se 12h syömättä ja juomatta!mutta ehkä ei joku purkka vaikuta. Pelkona siis on että raskausdiabetes tulee tässäkin raskaudessa.

Jahas... mitenkäs on: Voiko tuosta testistä sitten kieltäytyä?

Itselle viimeksi neuvolassa sanottiin, että kaikki yli 25v joutuvat moiseen. Mutta mikäli se edellyttää juomattomuutta, niin ei kiitos.

Jahas... mitenkäs on: Voiko tuosta testistä sitten kieltäytyä?

Itselle viimeksi neuvolassa sanottiin, että kaikki yli 25v joutuvat moiseen. Mutta mikäli se edellyttää juomattomuutta, niin ei kiitos.

Eli et piittaa tulevasta lapsestasi sitä vertaa että olisit muutaman tunnin juomatta?? Ei sitä rasitusta sua varten tehdä vaan vauvaa..

12h juomatta ei ole pelkästään muutama tunti. Varsinkaan kesähelteillä.

ensinnäkin se on yöaika jolloin ollaan juomatta ja toisekseen se on tärkeätä vauvan kannalta saada selville onko sulla sokeriaineenvaihdunnassa häiriöitä vai ei, koska vauva voi joutua teholle sen takia että sen sokerit laskee liikaa kun siltä ei sokereita mitata jos sun sokerit oletetaan olleen kunnossa.

Minä kieltäydyin.
Ostin oman mittarin ja mittasin kotona.

Arvot olleet koko raskauden ok.

Edes äitipolilla ei asiaa kritisoitu.

Neuvolatätiä jouduin vaihtamaan vaikka sokerirasitustestiin menemättömyys oli neurologin suositus.

Typerää arvuutteluleikkiä. Jos haluat sanoa jotain, sen voi tehdä suoraan eikä vihjailemalla.

En vain koe mitenkään tarpeelliseksi olla juomatta 12h mikäli se ei ole välttämätöntä. Ja näemmä se ei sitten sitä kuitenkaan ole.

Olet kuitenkin suuressa riskissä sairastua raskausdiabetekseen. Tässä vaiheessa olisi hyvä tietää mitä se tunnin ja kahden tunnin arvo on.

Typerää arvuutteluleikkiä. Jos haluat sanoa jotain, sen voi tehdä suoraan eikä vihjailemalla.

En vain koe mitenkään tarpeelliseksi olla juomatta 12h mikäli se ei ole välttämätöntä. Ja näemmä se ei sitten sitä kuitenkaan ole.

Meillä oli ohjeena,että lasillisen vettä voi ennen sokerirasitusta juoda. Mutta muuten 12tunnin paaston pitäisi olla ehdoton.

[QUOTE="Kakao";23687183]Minä kieltäydyin.
Ostin oman mittarin ja mittasin kotona.

Arvot olleet koko raskauden ok.

Edes äitipolilla ei asiaa kritisoitu.

Neuvolatätiä jouduin vaihtamaan vaikka sokerirasitustestiin menemättömyys oli neurologin suositus.[/QUOTE]

Mikä tuo oma mittari sitten on? Hinnakaskin?
Kotona ehkä voisi onnistua juuri ja juuri tuo 12h juomattomuus. Kun silloin tosiaan voisi heti herättyä jne. homman tehdä. Mutta jos lähden kotoa pois, täytyy kuitenkin koirat lenkittää jne ja silloin jano tulee ja näin ollen kuulostaa liian pitkältä ajalta olla juomatta.

[QUOTE="vieras";23687194]Meillä oli ohjeena,että lasillisen vettä voi ennen sokerirasitusta juoda. Mutta muuten 12tunnin paaston pitäisi olla ehdoton.[/QUOTE]

Juu siis tuo 12h paasto sinällään ei tuota mitään ongelmia. Ainoastaan se juomattomuus kuulostaa kidutukselta. Jos vettä saisi vapaasti juoda, niin mitään ongelmaa ei ole.

Normaali paasto kotona on se aika joka iltapalasta heräämiseen eli 12h on ylimitoitettu.

Mittari, lansetit ja liuskat maksoi alle 60e ja riittivät 100 mittausta eli minulla koko odotusajan.

Yhteistyössä