Sokerirasitus raskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "minä vaan"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

"minä vaan"

Vieras
Millä rv:llä teillä on ollut ja mistä syystä ja mikä oli tulos?
Mulla on ens viikolla ja sillon rv 33+4
Aikasemmin jo suunniteltiin sen takia kun mun äidillä on ollut korkeet verensokerit raskauden aikana ja iskällä on 2 tyypin diabetes ja sitte painoindeksi oli vähän päälle 25. Mutta paastoverensokeri oli ihan hyvä niin ei sit tehtykään tota testiä.
Mutta nyt tehään siks kun sf mitta oli noussut kuulemma paljon... (rv 29+0 se oli 27cm ja nyt rv 32+2 se oli 32cm).

Niinettä voikohan tuo johtuu jostain muustakin?

Minä kävin rv 17 sokerirasituskokeesssa ja pitäisi mennä uudestaa uusien sääntöjen mukaan. Kaksi kertaa pitäisi käydä ainakin jos ei sitten ole ensisynnyttäjä, alle 25 v ja painoindeksi 18-25 tai sit uudelleensynnyttäjä kenen painoindeksi on alle 25. nÄIN SANOI NEUVOLANTÄTI VIIMEEKSI.
Toinen rasitus osuu johonkin 26 rv:lle
Itse en kyllä suostu menenmään toiseen rasitukseen vaikka sf mitta oli nyt ihan huippu lukemissa. Terkka sai jonkun 39 cm ja viikkoja silloin 21+
Ensimmäiset arvot oli huippu hyvät joten en katso tarpeellikseksi mennä uudestaan ja toiseksi mulle tulee kolmen päivän pahaolo siitä niin senkään takia en mene.

Meidän kunnassa kaikki +25v testataan. rv 24-28 JOS ei ole ollut aiemmissa raskauksissa diabetesta. Jos on ollut, rasitus on rv 16-18. Mulle tässä raskaudessa tehty rasitus oli numero 5, puhtaat paperit jälleen.

Tehtiin 28.viikolla.
Syynä painoindeksi 27 raskauden alkaessa.
Kaikki arvot pissassa ja veressä olleet hyvät koko raskauden ajan, ja sf-mitta käyrien sisällä.
Testissä annetut arvot jäi reippaasti rajojen alle.

Mulla on tulossa marraskuun alusta ja sitten on viikkoja 28. Mullakkin tehdään siks ku BMI on 27... Käsitin neuvolatädin puheista et siis ensin otetaan verikoe, jonka jälkeen juodaan jotain sokerilitkua ja sitten kahden tunnin päästä seuraava verikoe, mutta täytyykö siellä labrassa sitten istuskella se kaks tuntia tekemättä mitään, vai voiko lähteä pyörähtämään jossain välillä?

Mulla on tulossa marraskuun alusta ja sitten on viikkoja 28. Mullakkin tehdään siks ku BMI on 27... Käsitin neuvolatädin puheista et siis ensin otetaan verikoe, jonka jälkeen juodaan jotain sokerilitkua ja sitten kahden tunnin päästä seuraava verikoe, mutta täytyykö siellä labrassa sitten istuskella se kaks tuntia tekemättä mitään, vai voiko lähteä pyörähtämään jossain välillä?

Ei voi lähtä, eikä kannatakaan, kun voi tulla yllättäen huono olo. Mä nukuin siinä penkillä komeasti sen 2h.
Mulla tehtiin viikolla 31 nopean painonnousun takia, ja diabetes todettiin. Itseasiassa tänään sain tulokset ja oon vähän järkyttynyt vieläkin...

ja vastaus oli että ei saa lähteä. Se muuten lukee niissä ohjeissakin jos sellisen lappusen sait

ei saa liikkua, se sokerin imeytyminen on tosi tarkkaa. edes purkkaa ei saa sinä aikana syödä. vain käydä vessassa ja istua tai maata. mulle on tullut huono olo niin oon ollut sen ajan laverilla makaamassa ja lukenut lehtiä

Yhteistyössä