Sokerirasitus jännittää :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Äippä83"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

"Äippä83"

Vieras
Olin sairaalalla sokerirasituksessa edellisen raskauden loppuajasta,ja rb sieltä sitten diagnoosiksi tuli.Ruokavaliota piti muuttaa mutta se riitti.

Nyt olen rv 8 ja sokerirasitus on varattu 2 vkon päähän.Jännittää ihan sikana,ihan jo pelkästään se testi. meiltä tulee matkaa 40 km terveyskeskukseen jossa tuo tehdään, ja kärsin aamupahoinvoinnista. Ei voi syödä mitään joten voi olla todella huono aamu..
Viimeksi vielä meinasin pyörtyä rasituksesta lähtiessä kotiin.Tunne oli aivan karmea.

Nyt jännittää ja ahdistaa :( Erittäin mukavaa siellä pienessä odotustilassa koettaa kestää pyörtymättä ja oksentamatta. pari tuntia on pitkä aika :/
Vinkkejä muilta saman kokeneilta? Ainakin mahdollisimman vähän mitään ponnisteluja ennen testiä /testin jälkeen?

Ei mua jännittänyt, eikä tullu huono olokaan siitä. Pitkästyttävää, pitää olla jotain lukemista mukana. Ja sitten testin jälkeen kahville ja sämpylälle.

Ota mukaan jotain evästä, vaikka vesipullo ja voileipä, niin saat syödä rauhassa ennen kuin lähdet ajamaan kotiin. Meilläkin on pitkä matka terveyskeskukseen, ja sokerirasitustesti on kyllä kurja kun joutuu olemaan aamulla nälissään ja pahoinvoivana ja mulla ei tahdo se sokerilitku pysyä sisällä, mutta kyllä siitä selviää kun ajattelee että parin tunnin kitumisen jälkeen on sekin ohi. Kyllä sitä oman ja lapsen hyvinvoinnin vuoksi sen verran jaksaa kärvistellä. Jos sulla on joku mukana kuljetettava soitin, ota mukaan musiikkia ja vaikka joku hyvä kirja, niin saa siellä helpommin ajan kulumaan.

Ei sokerirasitus pakollinen ole.

Mutta mä oon kyllä käynyt niissä, ja selvinnyt, vaikka pahoinvointia oli ja ajatuskin ällötti.

Makuuasento oli jees, samoin ihanan viileä hämärä huone jonne onneksi labrassa pääsin lepäilemään.

[QUOTE="aapee";26487689]No minä ymmärsin että kokeeseen on ´pakko´mennä?

Mies lähtee kuskiksi, ja lapset mukaan.
Voisivat kehitellä jonkun helpomman konstin testata sokerit :D[/QUOTE]

No ei ne nyt sinne ketään voi pakottaa. Itse kävin ensimmäisessä raskaudessa, ja tuli ihan järkyttävä olo... ja ihan turhaan. Toisessa en mennyt ollenkaan.

[QUOTE="...";26487762]No ei ne nyt sinne ketään voi pakottaa. Itse kävin ensimmäisessä raskaudessa, ja tuli ihan järkyttävä olo... ja ihan turhaan. Toisessa en mennyt ollenkaan.[/QUOTE]

eikö ole kiva olla yksin tyhmä, kun pitää saada houkuteltua muita mukaan? Jos ei omasta mukavuudesta ole valmis tuon vertaa tinkimään lapsen terveyden takia, niin heikko esitys.

Sieltä voinee pyytää jonkun ämpärin viereen varuiksi jos siltä tuntuu tai ottaa oman pussin mukaan, ja tosiaan hyvät eväät syödä rauhassa testin jälkeen ennen kuin lähtee toikkaroimaan paikalta. Ja hyvää lukemista ja musaa mukaan. Elämän voi tehdä itselleen vaikeaksi tai mukavaksi ihan ilman, että lusmuaa aikuisen ihmisen roolista.

Yhteistyössä