sokeriholisti

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja metallimutsi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

metallimutsi

Jäsen
13.01.2005
57
0
6
Mulla on ongelma. Mä olen riippuvainen sokerista. Eli joka päivä on saatava jotain makeaa, pullaa, karkkia, jäätelöä tms tai muuten tuntuu et pää hajoo ja olen hyvin kärttyinen. Joskus mätän niin paljon karkkia, että on paha olo, mutta en kykene lopettamaan ennen kuin pussi on tyhjä Paino-ongelmaa ei tämän takia ole vielä tullut, koska mä syön muuten melko terveellisesti ja monipuolisesti, mutta yläkerrassa ei tunnu hyvältä tän takia. En myöskään haluaisi siirtää ongelmaa eteenpäin lapsilleni, joka tulee tapahtumaan ellen tee jotain asialle.
Nyt siis kaipailen vinkkejä, miten makeanhimoani voisi hillitä. Pelkkä tahdonvoima ei enää riitä (sillä olen päässyt tupakasta eroon, mutta en tästä...) :ashamed:

mä aloitin tuohon ongelmaan totaalilakon!mulla on raskauden jälkeen kiloja vielä liki 10 ja muutenkin haluan yhteensä 13 pois.
pakko oli lopettaa kokonaan.ehkä kuukauden päästä uskallan alkaa pitää "karkkipäivää".mulla vaan tuli mitta täyteen kun viime aikoina herkuttelu oli se pääasiallinen ravinto....

Täällä sama ongelma, joten en valitettavasti osaa auttaa. Vinkkejä kaivataan, mutta ei kai siihen oikeasti auta kuin itsekuri- Vähäksi aikaa täyslakko ja sitten herkkuja hillitysti. Vaan helpommin sanottu kuin tehty. Mullakaan ei paino-ongelmaa, mutta muuten koen mässäilyn ongelmana.

Jostain kumman syystä minua auttoivat helokkiöljykapselit. Aloin syömään niitä kuivan ihon vuoksi, mutta samalla hävisi ainainen makeanhimo ja loput raskauskilotkin =) Ihokin voi paremmin.

Mulla sama ongelma. Varsinkin ruuan (ja yleensä suolaisen) jälkeen tulee himo saada jotain hyvää :p . Saatan kunnon aterian päälle vetäistä pari pullaa tai kakkupalaa, tai useemman keksin..En kärsi ylipainosta, mut silti..

mulla auttaa karppaus

http://karppaus.info/

Ja päänsäryt, liikakilot (vaikkei sulla, niin mulla on kyl vielä yli 10), sokerinhimo ja nälkä on muistoja vain. Ekat kaksi viikkoa on "raskaimmat". :)

Ole kolme päivää täysin ilman makeutettuja (sokeri + muut makeutusaineet pois) syömisiä. Voi olla vaikeaa, mutta useimmilla auttaa niin, että keho (ja mieli) unohtaa sokerinhimon.

Tsemppiä :flower:

Yhteistyössä