Sokerien nousu loppua kohden?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minä vaan=)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Minä vaan=)

Vieras
Onko kellään kokemusta että sokerit nousis loppuraskaudessa? Mulla ollu ruokavalio jo viikolta 20+ ja arvot ollu suht hyvät niin, nyt marraskuussa oli hieman koholla ja nyt viime viikolla otetuissa verikokeissa oli arvot nousseet aika lailla! Onko kellään kokemusta mitä tulee tapahtumaan? Joutuuko ehkä osastolle tai jotain? Mulla perjantaina lääkäri ja diabeteshoitajan vastaanotto! Nyt siis rv35+5!

Mä olin esikoista odottaessa ruokavalio hoidolla, eli mulla oli raskaudenaikainen diabetes. Mutta ainoat verikokeet mitä otettiin oli sokerirasituksessa ja sitten vuorokausikäyrällä. Ja sairaalassa olin 1vrk:n juuri tuolla vuorokausi sokerikäyrällä, ja hoidoksi ohjattiin ruokavalio.

Neuvolassa annoin paastoarvoja, eli 12h ravinnotta. Ja niissä ei mulla kyllä sitten mitään ollut, arvot vaihteli 3.5-4.2 siis paastoarvot. Ja muunlaisia varikokeita ei otettu. Sokerit ei ollut virtsassakaan plussalla.

Mutta nää on kait muuttunu nää käytännöt. Nyt kävin kans sokerirasituksessa ja siinä ei ollut onneksi vielä mitään, ruokavaliota toki noudatan. Mutta nytpä ei kait olisi tarvinnut lähteä tuolle vuorokausikäyrälle ollenkaan.

Voivat ottaa sairaalaan seurantaan tai määrätä insuliinihoidon loppuraskauteen.

Yhteistyössä